• vargas

lön som polis?

Vad har en polis i ingångslön? Någon som vet?

• Svar på tråden lön som polis?
  • Tecken

Menar du som aspirant eller helt färdig polis?

• LoveSharPei

När jag var på rektyreringsträff sa Polisen där att aspiraterna ligger på ca 15000kr.

Sen har ju poliserna individuella löner.

• Lisa2008

Som polisaspirant tjänar man som sagt ca 15000 kr/mån, och aspirant är man i ett halvår. Om man sedan blir godkänd och får fast anställning har man 20000kr/mån som ingångslön. Utöver detta kommer OB-tillägg, men det är inte många kronor.

Man blir inte rik som polis, men det är ett underbart roligt jobb!

• LoveSharPei
    Lisa2008 skrev 2008-09-02 15:30:41 följande:
    Som polisaspirant tjänar man som sagt ca 15000 kr/mån, och aspirant är man i ett halvår. Om man sedan blir godkänd och får fast anställning har man 20000kr/mån som ingångslön. Utöver detta kommer OB-tillägg, men det är inte många kronor.Man blir inte rik som polis, men det är ett underbart roligt jobb!
    Bra skrivet! Sen tror inte jag att man bli polis för lönens skull, utan det är något mer än pengarna som lockar. Iallafall i mitt fall. Min kompis som är 19år tjänar mer än en Polis på sitt jobb. Så om jag var ute efter pengarna skulle jag lätt få jobb där, men nej. Jag vill bli polis oavsett lönen! Även fast jag tycker ni förtjänar mycket bättre betalt med tanke på vilka risker ni utsätter er för. Ni ska ha en STOR eloge!
Svar på tråden lön som polis?