• Jullan74

*Vi ska åka till Göteborg i sommar

Vi ska åka till Göteborg i sommar och vill ha tips på saker att göra och uppleva. Våra barn är 10 och 8 år. Liseberg är liksom självklart,men jag vill ha fler tips.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden *Vi ska åka till Göteborg i sommar
  • angel 2003

Universeum, Slottskogen...

• Shoegal

Slottskogen och Botaniska trädgården är gratis. Finns roliga saker för både vuxna och barn där. Ligger dessutom intill varandra så man kan ta två flugor i samma smäll så att säga *ler*

Jösses, jag tänkte att jag skulle komma med massa roliga tips men det tog enna slut där *S* Universeum finns ju, men det kostar en slant. Ligger intill Liseberg. Det finns sightseeing-bussar men de kanske inte är så roliga när man är 10 och 8 år. Paddanbåtarna kan man åka med.

Om ni köper Göteborgspasset får man massa rabatter på roliga saker.
    Här finns massa tips:
    www.kalaset.goteborg.com/default.aspx

• Linda1976

Medicinhistoriska museét (mittemot Åhléns) åt Gustav Adolfstorghållet.

Åka Paddan-båtarna runt kanalen (har Shoegal redan skrivit)

Shoppa på Freeport(kanske inte jätekul för barnen, men ni ska väl också ha lite kul). Ligger mellan Gbg och Kungsbacka längs E6:an.

Sjöhistoriska museét

Äta jätteglass i hos Triumfglass i Sävedalen (finns även i Majorna). E20:an mot Sthlm, avfarten efter östra sjukhuset, ligger vid macken i Sävedalens centrum.

• Camsan

Himleriket---Skall tydligen vara något...är nu omgjort...liknar lite Skara sommarland fast mindre.... Ligger c a 7 mil utanför GBG. Kör mot varberg. Följ skyltar Himle...

Ta båten ut till våra öar i skärgården. Flera båtar utgår från Långedrag.

Universeum,Sjöfartsmuseét,

Om det är strålande väder: Askims badplats, Näset,

Trist väder: Lerums Badpalats

Om ni har bil: En tur till Marstrand kan vara värt ett besök.

Shopping: Kungsbacka - Kungsmässan, Freeport,

Eller varför inte.....Softa och flanera runt i Göteborg- Tips är att ta er till Linne´staden och Majorna....Lite mysigt..

• Annikamed2barn

Nu har du fått massa bra tips men glöm inte att gå i Haga, en mysig gammal stadsdel där man kan fika och köpa bullar stora nog att dela på fyra

• Jullan74

Tack så mycket för alla era svar,nu har vi att göra hela semestern.

Svar på tråden *Vi ska åka till Göteborg i sommar