• Anonym (panik!!)

HJÄLP!!!svullen blygdläpp

det här låter äckligt, men jag måste veta om någon kan ha en aning om vad det är eller har varit med om samma ??!

Min ena blygdläpp har svullnat upp och är mer än dubbelt så stor som den andra. den kliar och är "tung" . Vad kan det här vara ??! Jag kan inte känna någon knöl i den så det är nog inte Bartholonit?
    Jag känner mig faktiskt rädd..tänk om den inte slutar svullna upp? Jag ser ut som ett freak mellan benen just nu.. Kan svullnaden bero på att jag kliade ?
    kan nån vänlig bara svara för jag skrämmer ihjäl mig själv här

• Svar på tråden HJÄLP!!!svullen blygdläpp
  • Anonym (Rakad?)

Om du brukar raka dig kan det ju bero på en inflamation i en hårsäck.

• poik07
    poik07 skrev 2008-07-08 02:31:30 följande:
    Är du gravid???
    Jag frågar eftersom det tydligen är vanligt att körtlarna i läpparna sväller i slutet av en grav. Jag hade just det som du beskriver i ca 3 månader, men efter förlossningen så försvann det på några dagar.
  • Nattuggla72

Inflammation i hårsäck eller talgkörtel skulle jag tro. Ring vårdcentralen om det inte går över, kan vara nödvändigt att dränera. Du kan ju ha blivit biten av något kryp oxå som smitit in i brallan! Låter knäppt men kan ju hända, tyvärr.

• Anonym (jag vet)

fick exakt samma och det va svampinfektion...

• Anonym (panik!!)

tack för svaren..
    Jag är inte gravid, och kan det verkligen vara att man har rakat? Jag rakar ju inte dom inre blygdläpparna och det är ju en av dom som har svullnat upp :-S

Svullnaden har inte gått ner över natten och det är ganska ömt.. den är ungefär dubbelt så stor som den "normala" blygdläppen nu

• Anonym (panik!!)

Anonym (jag vet) skrev 2008-07-08 07:11:57 följande:

fick exakt samma och det va svampinfektion...
    fick du också att bara den ena liksom " svällde upp" ?
  • Nattuggla72

Ja, just det, kan ju vara svamp såklart! Köp Canesten på apoteket och prova om det hjälper.

• Anonym (fil)

Om det kliar och gör ont lägg filmjölk på, jag har oxå haft det i bland, mamma sa till mig att lägga in filmjölk och det hjälpte...

Svar på tråden HJÄLP!!!svullen blygdläpp