• Svar på tråden hur gör ni godaste egna potatismoset?
  • Annnah

ohälsosamt mycket smör, lite mjölk, persillade och salt.
    Pressa först potatisen med press, vispa sedan ihop allt med elvisp...
    *mums*

• Euforia

Ja, det är verkligen smöret som avgör hur gott det blir.

• Annnah

Om vi säger såhär. Nästan lika mycket smör som potatis

• Euforia
    Annnah skrev 2008-07-08 03:22:21 följande:
    Om vi säger såhär. Nästan lika mycket smör som potatis
    Hahaha, ja, det var exakt så jag tänkte när jag läste TS fråga först, men jag vågade inte skriva det.
  • tattarunge

Potatis.. med lite klumpar.

Smör.

salt/vitpeppar

grädde

mer smör

mer grädde.

Ifall jag ska verkligen lyxa till det blandar jag moset med Ruccola och små knaperstekta bacon bitar. Det blir som en potatis salad. Hur gott som helst!

• HannaS86

Jag brukar ta i Santa Marias citronpeppar och lite citronsaft, det tycker jag blir gott :)

• snillis

Riktigt smör, mjölk och grillkrydda.

• SpecialK

Ett knep till supergott potatismos jag sett på TV nångång - och jag lovar att det funkar. När ni skalat potatisen, häll kokande vatten över den i en kastrull och häll genast av det igen, fyll sedan på med kallt vatten som ni brukar och koka som vanligt.

Knasigt men sant.

Sedan för att göra det ännu godare, värm mjölk och smör och blanda i, med salt såklart och de kryddor som önskas.

• eleja

Jag brukar inte ta så mycket smör, det är ju ändå mjölken som gör konsistensen. Däremot brukar jag smaksätta med riven ost, lite olika beroende på vad det ska vara till men Västerbotten är ju aldrig fel. Vitpeppar, lite muskot och flingsalt.

Bacon blir ju gott i det mesta, bra tips från tattarunge. Kan säkert bli gott med salladslök i också.

• Freijas mamma

Jag stöter mitt mos med mjölk å smör använder aldrig elvisp. sen häller jag i vitpeppar å salt plus riven lök. Å d blir super super gott.. =) brukar även ha i lite grillkrydda. Löken ska rivas på d minsta så d e som äpplemos utan bitar.

♥¸.?°´¯) ♥ Våran älskade Freija är här ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden hur gör ni godaste egna potatismoset?