• Alvskatt

Tackkort till personer som gett presenter till bebisen...?

Hej!

Undrar hur ni har gjort med släkt och vänner som gett/skickat presenter till bebisen. Har ni skickat kort på bebisen..ett nytaget kort ( svårt att få till ett kort m öppna ögon) eller har ni väntat ett tag?

Hur snabbt har ni skickat tackkort och har ni gjort korten själva typ skrivit ut på photopapper? eller har ni tagit hos fotograf?

Tar tacksamt emot ideer och synpunkter...

• Svar på tråden Tackkort till personer som gett presenter till bebisen...?
  • SolFlickan

jag skickade ut en massa tackkort. jag skrev ut ett fint kort på fotopapper, sedan köpte jag tjockare hobbypapper, som var typ brunfärgat av nåt slag (låter ju inte så fint men det var det..hehe) sedan klippte jag itu papprena så det blev storlek A5, skar fyra skåror på ena sidan dit jag satte kortet (så dom kunde ta ut det om dom ville) och skrev tack bla bla bla på andra sidan och vek det.
    enkelt men billigt.. blev ganska fint oxå.

• SandraK

Hej!

Jag har påbörjat det där med tackkort, men inte blivit helt klar än. Jag har skickat kort som vi själva tagit, och inte samma till alla utan tagit dubbla kopior och plockat ut de bra ifrån. Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska skicka till alla vi fått kort ifrån också, eller bara dem vi fått presenter av. Kanske skriver vi ut kort hemma till dem.
    Eftersom min tjej bara är 6 veckor än så är det rätt många kort hon sover på fortfarande, men jag har försökt att plocka ut de hon faktiskt titta på. Korten har jag klistrat på dubbla papperskort från Timarii eller liknande.
    /Sandra

• Alvskatt

Åh..tack snälla för era synpunkter!!

Min kusins tjej fick barn ungefär samtidigt som mig och hon hade skickat ut kort för 2 veckor sedan så jag känner mig lite småstressad. Hon hade gjort ett svartvitt kort men då tittade inte bebisen. Men det såg väldigt proffsigt ut om än lite sorgset..så då blev jag lite moloken för jag hade liksom tänkt skriva ut på fotopapper och klistra in på kartong..men är rädd att det ska se hemmagjort ut..men men..

om ngn orkar får ni gärna kolla in på mitt krypin. I barnkammaren har jag lagt in 4 bilder..tackkortforslag 1 osv. Jag vet inte vilken bild jag ska välja..

• Alvskatt

Hur snabbt tycker ni att man ska skicka tackkort efter att man fått ett kort eller en present?

• Cammo

tackkort 4 tyckte jag var finast =) fast alla var ju så söta :)

• Tin o Trolls mamma

Jag gillade förslag nummer 1.. Hon är ju bara för gudomligt sööööt!

Ekorren.

• Teskedsmamman

Jag tog ett digitalt foto på mig och sonen, lade in texten "Tack för era lyckönskningar! /Magdalena, Jonas & Ludvig". Sedan framkallade jag korten med texten på och klistrade in i mörkblådd kort och skickade till alla som han hade fått presenter/kort/telegram av...

• sagogryn

Vi gör som så att vi skickar tackkort efter dopet och skriver då "Tack för uppvaktningen i samband med mitt dop och födelse" . Dom som inte är med på dopet får ett annat tackkort där vi skriver Tack för uppvaktningen i samband med min födelse och så skickar vi med ett dopkort. Jag kommer också skriva specifikt vad vi tackar för. tex tack för den fina tröjan, skallran och så vidare. Jag kommer göra tackkorten själv, klistra ett dopkort på kartong och lägga i fint kuvert.

• smultronpuss

***Förslag mm***

ok! *skäms*, vi skickade faktiskt inga tackkort...
    (visserligen låg vi inne på neo, och när vi kom var hela världen var upp och ner så det fanns ingen tid...)

skolflickans kort skulle jag personligen bli mycket gladare för en ett "tjusigt påkostat proffskort". ett hantverk där en människa lagt ner tid tycker jag är jättefint...

det finns en sida på nätet där man kan köpa fina kort (både med och utan tryck...)
    hör av dig om du vill ha länken

jag tyckte om bild 1, men min favorit är nummer 3 - den är jättegullig

kortförslag, grunda med skolflickans förslag -
    klipp ut ett hjärta, på framsidan, så att lilla skatten tittar ut ur ett hjärta... skriv hennes namn samt födelse datum på den sidan och ett par personliga rader innuti...

du har ju precis blivit mamma och jag tror nog att vänner och släkt förstår om tackkorten drar ut på tiden...

• SandraK

Kort 1 och 4 är mina favoriter.
    Jag tror inte heller du behöver känna dig stressad för att få iväg korten, alla förstår nog att det kan ta lite tid.
    /Sandra

• Alvskatt

åh..tack ni alla för svar. *kram på er*

Hi,hi..har blivit lite olika förslag på kort så nu gjorde jag faktiskt 3 olika versioner så får alla lite olika. Skrev ut kort själv men med ram och klistrade på kartong och sitter nu 00.48 och ska klistra igen kuverten. Så skönt att få synpunkter...så slipper jag känna mig som en otacksam person. För man blir ju glad över att få kort och presenter men som sagt det är ganska mkt med bebis och allt.

Svar på tråden Tackkort till personer som gett presenter till bebisen...?