• Mysis nr1

Ni som haft mjölkstockning med rodnad...................

har lyckats dra på mig mjölkstockning för första gången i mitt liv. Alldelles rött under hela bröstet och JÄTTEÖMT! inga förhårdnader än iallafall men satans vad ont det gör.  duschar varmt, blåser med hårblås, ammar så mkt jag kan osv.

Hur lång tid tar det innan det ger med sig egentligen? Hur gick det för er? Försvann rodnaden snabbt?

Läser på amningshjälpen och man blir ju smått skräckslagen när man läser vad det kanleda till.....Undras hur vanligt det är att man måste ha antibiotika och sjukhusvård........

***stolt mamma***
  • Svar på tråden Ni som haft mjölkstockning med rodnad...................
  • Acke

Jag hade mjölkstockning förra helgen...feberfrossa på natten och mådde sedan dåligt i 1-2 dygn, tung i huvudet, knäl i bröstet och rodnad. Tog det lugnt, ammade mycket, duschade varmt och sedan var det faktiskt borta efter ca 3 dagar.

Hoppas att det försvinner för dig med, jobbigt är det när man är mitt i det...även om jag tror att min var av den snällare sorten.

Lycka till!

• Mysis nr1

Tack för ditt svar Acke. Det låter inte som du hade så kul förra helgen. Hoppas jag slipper febern,.............................

Finns det inte fler som haft detta problem?

***stolt mamma***
  • Tualisa

Jag fick mjölkstockning efter några veckor när flickan föddes. Det var precis som du beskriver, stor rodnad under bröstet.. jag pumpade och duschade varmt, hade fetvadd.. åt ibumetin (de rekomenderade barnmorskan) men det gick ej över. Hade 39 grader feber i två dagar.. fick antibiotika sen och äta i 10 dagar.. fick en infektion i bröstet. SÅ kolla upp om det ej går över.

Lilla Alva är här
  • Kelin08

Jag hade samma som du precis i början när min lilla tös hadde kommit. JAg duschade varm, masserade och hade fetvadd. Det gick övet på nån dag....

• fröken

Jag har haft som du, ca 15 gånger sen dotterna föddes, i januari. Oftast har det gått över med värme, massage och att aktivt ätande, men 3 gånger !! har jagbehövt söka vård och få antibiotika.

• Mysis nr1

Usch va jag tycker synd om dig fröken. det låter hemskt. Jag hoppas att det ska ge med sig snart och att det aldrig kommer tillbaka. ska försöka eliminera alla tänkabara orsaker. Bl.a köpa en ny BEKVÄM amnings-bh.

***stolt mamma***
  • Smulanflen

Jag har också haft mjölkstockningar med rodnad.
    Direkt när jag känt att det varit på G, har jag atgit 2 alvedon, duschat varmt, masserat försiktigt, börjat med det bröstet när han ska äta.
    Mitt gick då över på någon dag.

• Mysis nr1

Det känns äntligen som om det börjat ge med sig. Nu är det bara att hoppas att den inte kommer tillbaka............... För det gjorde verkligen sååååååå ont.

***stolt mamma***
  • Smulanflen

Ja du, ont gör det, håller med.
    Nu peppar,peppar, har jag inte haft någon på bra länge.
    Hoppas du också slipper det.

• HannaElectra

nej det försvann inte direkt! tog någon eller några dar och det var fruktansvärt! fy!!

hårblåsen och grymmepumpen var min bästa vän...

LYCKA TILL

Försök o vila

• LadyB

det har jag också haft...det gick bort efter 5 dagar...jag duschade varmt och masserade mot "pattvårtan som jag säger" och sen ammade jag han direkt...sen använde jag fetvadd under natten

• EmmaRoSa

hej jag fick å till amningsmottangningen och de skrev ut pencillin där till mig så blev det genast bättre..jag hade också rodnad och det gjorde jätte ont det hjälpte inte att pumpa o amma mycket, fick feber dessutom.
    Lycka till/Emma

Svar på tråden Ni som haft mjölkstockning med rodnad...................