• MoaLo

Erfarenhet av Carena double swing?

Någon som har carena double swing? Jag är intesserad av er åsikt, BÅDE bra och dåliga ( om det finns).
    T ex:
    Hur är den att köra? Sitter syskonet bra bredvid liggdel? Smidig i affärer? Lätt att fälla ihop och ta in och ut ur bil?
    Denna vagn är väl ganska ny så jag har inte hört så mycket om den men hoppas någon av er vet!

• Svar på tråden Erfarenhet av Carena double swing?
  • mj82

har en ståendes här hemma men änvänds inte än då syskon v'ntas senare i höst. men jag tyckte den verkade bra då det var delade sufletter, min dotter på ca 94 cm får gott och väl plats i vagnen under sufletten viken hon till exempel inte fick på brios dubbelvagn(vet inte xakt vad den heter men det gick nog och vända styret o så på den)
    bra med rörliga framhjul som även går att låsa.

• steffens

hej!
    jag har också beställt double swing, men har ej använt den än för att barnet kommer i augusti. men jag har mest hört positivt, bla att den är smidig, lätt att fälla ihop, barnet/barnen får bättre plats i double swing än i BT och UJ, även då i liggkorgen. det negativa jag hört är att på några vagnar har hjulen börjat gnissla, men det är ju inte på alla vagnar, och det är också det enda negativa jag hört om vagnen! lycka till i barnvagndjungeln!

• MoaLo

Tack för svar!Har köpt vagnen och väntar bara på syskon som kommer i augusti:) längtar...
    Ja då får vi hoppas vi blir nöjda allihopa!

• En glad tjej

Jag har en sådan vagn och är mer än nöjd.

Den är superlätt att köra, man kör lätt den med en hand. Ja, syskonet sitter bra bredvid liggdelen, vi har nästan precis  plockat bort vår liggdel och satt dit sittdelen då minstingen är sex månader och detta tycker de båda är roligare då de kan se varandra och "prata" osv.

Vagnen blir liten ihopfälld, när vi har den i vår kombi får vi plats till så mycket mer där också. Den är lätt att fälla ihop och jag tycker den är smidig i affärer, vi kommer utan problem in i alla affärer.

Det är super att barnen har vars en suflett.

Har du fler frågor så bara fråga på, vi använder vår vagn väldigt ofta.

• steffens

En glad tjej; nu kom jag på en fråga ang vagnen! vilket regnskydd ska man använda som passa när man har ligggdelen på? brios då eller? och då får det ju bli en för liggvagn och en för sittvagn...eller..?

• madebyinferno

Har beställt en sådan och väntar hem min vagn i nästa vecka...

Valde mellan Carena och BT, har haft BT´s syskonjogger tidigare men min långa tös slog då i huvudet i en tvärgående stång som suffletten hänger över så det fick bli Carenan - hoppas jag bli nöjd

Tullsas regnskydd som passar BT´s syskonjogger med liggdel på borde ju även passa Carena tycker jag, lr kan jag ha fel??

Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
Svar på tråden Erfarenhet av Carena double swing?