• laila88

en liten till!

jaa just som rubriken! jag är sugen på en liten till! vill ha en liten bebis,ett litet syskon till min snart 3åriga son :D dock så passar det inte alls in i mitt liv nu och min pojkvän(som inte är pappa till barn nr1) vill inte alls ha, kan man ju förstå heeelt och hållet med tanke på att han är 18 år (haha). men jag kan inte sluta tänka på det! känns som gravida förföljer mig :D i alla tvprogram jag ser, i reklamen, i tidningar, på affärn, överallt!, haha. kan ju iofs vara så att jag lägger märke till det mera nu efterssom min hjärna är så sugen och inställd på bebis, och graviditet hehe.
    Men iaf så skulle jag vilja att min son får ett syskon i ungefär samma ålder, själv har jag bara ett halvsyskon som är flera år yngre och som jag aldrig träffar så kanske är därför också.
    jag har alltid saknat att ha ett syskon under min uppväxt och blivit avundjuk på alla som hade syskon. och skulle vilja att min son hade ett syskon, helst hade jag sett att han hade fått ett helsyskon som var ganska tätt inpå.
    men nu vart det ju inte möjligt.

men är det inte någon fler som vill ha en till och inte kan sluta tänka på det (trots att det så uppenbart inte passar in i livet just nu)?

jag håller på bli galen känns de som ;)

• Svar på tråden en liten till!
  • LadyB

jag vill oxå ha en till....jag blir avundsjuk på gravida o tycker att det verkar så himla gulligull :D

• BinniBoo

samma här :) min son är dock bara 5 månader snart :) Och ändå va han ett kolik barn och vi hade det riktigt jobbigt de två första månaderna!! Om jag hade haft bättre ekonomi skulle jag inte tveka på en till nu. Helt sjukt egentligen.. jag saknar förlossningen :) Tyckte det va en underbar upplevelse

• laila88

jaa avundsjuk är rätta ordet ;D
    ----
    whaat?! :O hur kan man sakna förlossningen? :O den va ju skit jobbig ;P iaf min. hehe

• BinniBoo

jag tycker inte min va så jobbig.. fastän jag gick över 11 dagar och förlossningen blev som en chock :)

Jag skulle bara in på rutin koll då jag haft för mycket äggvita och högt blodtryck men precis innan vi skulle åka hem igen så ville en läkare känna på livmodertappen men då va jag öppen 3 cm så dom la in mig.. varken jag eller sambon fattade någonting :)
    Så dom tog hål på hinnorna men det kom inga värkar för det, så jag fick dropp.. vid 14 tiden började värkarna komma och vid 16 tog jag epudral... och ut kom han 22:22.

Fast egentligen så va det ganska jobbigt psykiskt för han mådde inte bra alls mot slutet och läkaren va en idiot! Hon skulle ta prover på hans huvud men tappade taget hela tiden och fick göra om.. sen säger hon "oj då" åt resultatet och jag ligger där och fattar ingenting.. sen börjar hon säga att det nog blir akut kjesarsnitt, men BM sa att det inte alls behöver bli det då förlossningen går så bra frammåt. Och det blev det inte heller.. men det blev sugklocka den första biten..
    Men när han kom ut så andades han inte och dom va tvungen att springa iväg med honom. Det va jobbigt men de kom tillbaka efter 5 minuter med honom igen...

Så nästa förlossning kan gärna vara likadan minus läkaren och att bebisen inte mådde så bra! Annars va jag supernöjd!! Och eftervärkarna skippar jag gärna oxå! USCH!!

• laila88

oh my! det lät som kaos! :O men alltså, man glömmer ju som med tiden att man tycker de är jobbigt. men under värkarna så är det ju det värsta man vet och vill dö tycker ja :D men inget ont som inte har ngt gott med sig! ;D nej bebis-suget är på max! men tajming och allt annat står ju emot :(

• hippiemicka

Vill oxå ha en till min dotter blir 2 imorron=) O i augusti har vi bestämt att sluta meed mini pillrena bara hoppas på att de tar sig snabbt(vilket ja tvekar på=(   men iallefall en början hehe

• laila88
    BinniBoo skrev 2008-07-10 19:48:34 följande:
    Jag trodde faktiskt smärtan skulle vara värre :)
    [/citat]

men va?! :O jag tänkte medvetet inte så mycket på förlossningen innan den hände. men jag tyckte det var olidligt. men jag anser att min förlossning var lite komplicerad men ändå.
    hippiemicka skrev 2008-07-10 19:51:40 följande:
    [citat]
    Vill oxå ha en till min dotter blir 2 imorron=) O i augusti har vi bestämt att sluta meed mini pillrena bara hoppas på att de tar sig snabbt(vilket ja tvekar på=(   men iallefall en början hehe
    va roligt :D lycka till! :)
  • hippiemicka

=) ja har ställt in mig  på att de kommer dröja ett tag innan ja lyckas för bättre o bli överaskad en besviken=)

• mamma hampus

Vill också ha en liten har en son nu på 5 år och han vill också ha ett syskon,men jag måste läsa färdigt skolan(ett år kvar) sedan har jag tänkt att jobba om jag får ngt sedan kanske har jag tänkt att läsa upp några betyg sedan skall jag ha en liten sedan när man har varit mammaledig ett år eller så kanske man kan förverkla några av sina drömmar och det är läsa till förskolelärare och den är på 3,5 år.Man skall ju gå efter sina drömmar eller hur och mina drömmar är att kunna jobba som förskolelärare och kanske ha 2-3 barn,ha en man och ett hus mm.Har ju 2 drömmar som har gått uppfyllese och det är jag är mamma till en underbar kille som är 5 år och så har jag min kille som har varit tillsammans med i 1 år nu i aug.Nu är det bara att vänta och se vilken dröm som kommer först sedan

• SomeOone

Helloj, Är 18 år och har en son på 2 år med min sambo.
    Vi vill ha ett syskon till vår son :) (Planerar) *ler*

• LilaRos

du längtar efter ditt andra barn medan jag sitter här och längtar efter mitt första, hehe.
    Det är ganska jobbigt faktist. avundas er so redan har barn :/

• Lundby87

Jaghar entöspålite över 10månaderochärsuper sugen på en till men det är inte killen. Men jag har en lista påsaker sommåste bli gjorda först sen så skall jag få förverkla mina drömmar. Så näsa höst kanske.

• Laurin

Här är en till, håller som bäst på att bearbeta maken. Tänkte att vi kunde starta bebisverkstan senast januari 2009, sen tar det väl ett tag att bli gravid och så 9 månaders leveranstid på det...

Svar på tråden en liten till!