Behöver tips och åsikter om förskolor i Högdalen/Bandhagen
Nu är det dags att sätta dottern i kö och jag behöver höra andras åsikter om förskolorna här i Högdalen och Bandhagen.
Kanske tips på förskolor ni rekomenderar?
Nu är det dags att sätta dottern i kö och jag behöver höra andras åsikter om förskolorna här i Högdalen och Bandhagen.
Kanske tips på förskolor ni rekomenderar?
Har hört att förskolan vid Bandängen är bra, det är ett privat dagis tror jag.
Triangelns Förskola är helt underbar! Är så otroligt nöjd med den. Men har nu fått säga upp dotterns plats pga av flytt. Den ligger i Hagsätra, vid IP.
Vet faktiskt inte vad som är bra med den, har som sagt bara hört att den är bra. Men den ligger ju fint till precis vid parkleken och alla djuren. Gå dit på besök vettja!
Finns många bra förskolor i området och fler kommer det att bli både kommunala och privata. De har nyss öppnat en vid Högdalens sjukhem och på Trollesundsvägen brann en särskola för ett tag sedan och där ska byggas en helt ny förskola som ska öppna hösten -09.
Om en förskola är bra eller dålig beror mycket på vem man frågar.Viktigast är att se till att uppfylla de behov man själv har. För min del var det viktigt att förskolan lagade egen mat, så de som fick mat från storkök valde jag bort. Annat som var viktigt för mig var personaltätheten, antalet utevistelser/dag, hur gården ser ut, vad de serverar barnen till frukost, lunch och mellanmål etc.....Det finns massor med skäl till varför jag valde just den förskolan jag valde och jag är jättenöjd, men någon annan är det säkert inte.
Vi har/har haft 2 barn på Ripsavägen 33 sen hösten 2003 och är väldigt nöjda. Det bästa är pedagogernas inställning och engagemang. De vi har haft har varit så positiva och glada och intresserade och barnen har trivts.
De lagar ingen egen mat men serverar inte sockrade mellanmål och glass. Gården är jättemysig och lokalerna håller på att renoveras. De är definitivt värda ett besök.
Jag jobbar också på förskola.