• maadicken

tradera: vem tycker du ska lämna omdöme först?

oavsett om jag är köpare eller säljare så får jag nästan alltid lämna omdömet först, för annars får jag inget.
    vad tycker du?

tog bara med två alternativ så man måste välja.

~~ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel~~ * 070222*
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tradera: vem tycker du ska lämna omdöme först?
  • Elli47

Säljaren! Jag som köpare löper ju stor risk att bli blåst, jag betalar in pengar i förskott så varför ska jag ge omdöme först? Nej, som köpare har jag gjort mitt när jag betalat och då vill jag ha omdöme först!

• meic

köparen

för att man vill ha bedömning av varan först så man vet att allt är som det ska med produkten och att leveransen gått som det ska.

• Dino78

Lämnar både först och sist, spelar ingen roll för mig faktiskt.

DIF i själ och hjärta
  • Mirris

Kan inte rösta.. jag "tycker" inget.

Brukar ju oftast bli jag som lämnar först eftersom jag nästan bara säljer.
    Och för att hålla listan med omdömen kort så skickar jag iväg så fort jag skickat paketet.

• iii

Jag tycker köparen ska lämna först, just för att säljaren ska se att varan kommit fram och att allt är ok.

• luddegos

Köparen därför att hon/han ska visa att varan är ok, att de godkänner den.

Jag lämnar alltid omdöme tillslut ändå om jag inte fått ett, men väntar alltid ett par veckor som säljare så köparen har tid att lämna.

Ludvig & Hugo.......kärlek
  • Siabellon

Säljaren därför att när denne fått pengarna av köparen tycker jag att man ska lämna omdöme.
    Men huvudsaken är ändå att man lämnar omdöme - det hör till tycker jag!

• Rååsa Smurfen

köparen tycker jag  ,för att bara för att köparen betalt är ju inte affären avslutad,finns många exempel på köpare som satt i system att börja klaga och strula ,när de fått sitt omdömme tyvärr . Så som köpare ge jag omdöme direkt och som säljare ge jag efter  jag fått omdöme av dem.

• Teskedsmamman

Jag satte säljaren eftersom jag alltid lämnar omdöme när jag har fått pengar och postat paketet. Det blir en liten kommentar om att pkt på väg

som köpare lämnar jag alltid när jag får paketet... ska lämna omdöme när jag har varit på ombudet sedan och hämtat

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Siabellon
    belladona skrev 2008-07-08 14:56:08 följande:
    köparen tycker jag  ,för att bara för att köparen betalt är ju inte affären avslutad,finns många exempel på köpare som satt i system att börja klaga och strula ,när de fått sitt omdömme tyvärr . Så som köpare ge jag omdöme direkt och som säljare ge jag efter  jag fått omdöme av dem.
    Aha! Så långt har inte jag tänkt! Som tur är har jag inte råkat ut för det än men det fick mig att tänka till!
Svar på tråden tradera: vem tycker du ska lämna omdöme först?