Tvättstuga i hyreshus - hur svårt kan det va?!
Bor i ett hyreshus där vi har gemensam tvätt stuga med tvätt tider, antingen bokar man 7-12, 12-17 eller 17-22 (detta gör man på ett papper som hänger inne i tvättstugan). Det finns tre (!!) lappar med tvättstugeregler, där det står bl a att man ska "respektera tvätt-tiderna" och att man "ska tömma torkrummet före nästa tid tar vid".
Idag kom jag till tvättstugan, min tid började kl 12. Kollar in i torkrummet, där hänger det en massa kläder, kikar på tidlistan, jaha det står ett namn och så har han klottrat dit 9.30-11.00. Känner igen namnet för han gör alltid så, bokar hel egna tider. Men nu verkar han tycka att bara för att han tvättar mellan 9.30-11 så får han ta torkrummet i besiktning hela dagen!!!
Jag blir sååå förbannad! För det är inte första gången det händer och jag blir bara så less!! Nu får inte mina kläder plats i torkrummet..... Vad ska jag göra då? Ska jag måste ta in dem till lägenheten bara för att han har beslagtagit hela torkrummet?!?! (och enligt reglerna så har JAG ju rätt till HELA torkrummet när jag bokat tid, den ska ju va tom när jag kommer dit kl 12!!) Och inte har han hängt upp grejerna så att de sku ta så lite plats som möjligt, nej, varannat snöre har han tagit så det fanns bara ETT snöre som var ledigt när jag var o bytte första maskinen!
Vad ska jag göra? Serisöt får jag mest bara lust o ta ner hans kläder o lägga dem på bordet där inne i torkrummet...... Tvättstugeregler är till för att följas tycker jag! För allas trivsel!