Slagit i framtanden
Min lilla flicka slog i framtanden så hårt igår kväll att den vickades bakåt. Hon slängde sig över en soffpall men har nu bliit så lång att huvudet slog i soffbordet... Tidigare var framtänderna jättejämna och fina men nu lutar den vänstra bakåt. Imorse var vi akut hos tandläkaren och på röntgenbilderna kunde tandläkaren konstatera att tanden har förmodligen stött i den permanenta tanden ovanför ... Vi ska tillbaka om 4 veckor för att se om hennes nu bakåtlutande tand har fallit tillbaka till ursprungsläget men det känns nog inte så sammolikt... Den permanenta tanden kan också vara skadad men det kan man inte veta förrän den växer ut sa tandis. Tänk om den är helt brun?!
Min lilla tjej som hade så perfekta tänder... Jag känner mig så ledsen . Fy vad smällen måte ha gjort ont. Hon har också fått fläskläpp. Är det någon som har varit med om samma sak och vill dela med sig av sina erfarenheter. Känner mig riktigt ledsen över detta och delar gärna lite funderingar kring detta om någon vill...