• mammajonathan

dräktig katt/ lite frågor

Hej har en räktig katt hona hemma. Vet inte exakt när hon skall föda. Trodde att hon blev parad så att kattungarna skulle kommit den 23 juni, men inte. Måste blivit parad efter men vet ej när.

Nu så undrar jag vilka tecken honan visar innan det är dags.
    Hon är mycket slö äter sover hela tiden. Magen börjar hänga ner lite och hon går ganska hjul bent. Kände en spark i magen för två dagar sen. Sen har jag en kastrerad hane hemma, och han har börjat fräsa åt henne´tycker liksom att hon e jobbig, innan har dom kommit överäns jätte bra, kan det vara så att han känner på dig något.....

Mvh

• Svar på tråden dräktig katt/ lite frågor
  • Lottis Pottis

Innan de va dags för min katt så började hon bygga ett bo i garderoben *s*. Sen vart hon välldigt efterhängsen. Den sista dagen gick hon efter mej vad ja än gjorde så va hon vid mina fötter.

Leksing tills ja dör !
  • mammajonathan

Lottis Pottis skrev 2008-07-08 18:55:23 följande:

Innan de va dags för min katt så började hon bygga ett bo i garderoben *s*. Sen vart hon välldigt efterhängsen. Den sista dagen gick hon efter mej vad ja än gjorde så va hon vid mina fötter.
    jah har gjort iordnign nåra ställen som hon kan vara på, tycker alltid att hon e runt mina fötter hela tiden kan inte äns gå på toa själv=)
  • Niike

Det är ett klart tecken på att det snart är dags, jag har varit med vid många tillfällen kanske 2-3 dagar MAX skulle jag tro..

• ydniM

min hona blev väldigt mammig under graviditeten, hon förföljde mej och ville att jag skulle klappa hennes mage dygnet runt. vanligtvis är hon väldigt egen och sträv när det gäller klappandet.
    första kullens förlossing märkte jag inget speciellt, hon hade sitt bo som hon boat och så, men jag vaknade av att det låg en kattunge på mina fötter och massor me blod. hon födde på mej i sängen på natten, 6 st ungar blev det!
    andra förlossningen så väckte hon mej pipandes och slickade mej i pannan, hon visade mej att hennes slempropp hade gått. jag satte mej breve hennes bo men hon ville föda i mitt knä, fick hålla bort henne när hon födde 5 ungar!
    så mitt svar till dej är bara att vara uppmärksam på hennes beteende. hon kanske blir extra orolig och tittar på dej extra länge och sånt. men om hon har ett bo så borde hon föda där inne, och då behöver du inte oroa dej för katter löser det själv.
    hoppas på en lyckad förlossning och fina kattungar!!

Svar på tråden dräktig katt/ lite frågor