• Tonci

Nån vars hund har haft furunkulos?

Ska till vet imorn med min lilla amstaff bebis, då vi tror att hon har råkat ut för "boxersjukan". Tänkte bara höra om det är någon som har/har haft en hund som har/har haft detta?
    Fick ni bort det helt?

• Svar på tråden Nån vars hund har haft furunkulos?
  • Rottis77

Har en bullmastiff som har det då och då, tror inte att det kommer att försvinna helt på honom.

• Tonci

Usch va tråkigt! När upptäckte ni det på honom? Fick han bölder? Våran tös har "bara" skorpor än så länge..

• Rottis77
    Tonci skrev 2008-07-08 21:23:55 följande:
    Usch va tråkigt! När upptäckte ni det på honom? Fick han bölder? Våran tös har "bara" skorpor än så länge..
    Han har haft det från och till sedan har va strax under året och han är idag 2½, han får stora bölder under tassarna och när det blir riktigt mycket får han även på hakan, då måste vi sätta in antibiotika på honom, annars brukar jag själv reda ut det med tass bad, allsollösning + fucidin salva.
  • Tonci
    Rottis77 skrev 2008-07-08 21:29:05 följande:
    Han har haft det från och till sedan har va strax under året och han är idag 2½, han får stora bölder under tassarna och när det blir riktigt mycket får han även på hakan, då måste vi sätta in antibiotika på honom, annars brukar jag själv reda ut det med tass bad, allsollösning + fucidin salva.
    Usch va tråkigt.. :( Ja, man får väl se vad veterinären säger till oss imorgon.
  • Rottis77
    Tonci skrev 2008-07-08 21:34:23 följande:
    Usch va tråkigt.. :( Ja, man får väl se vad veterinären säger till oss imorgon.
    Lycka till.
Svar på tråden Nån vars hund har haft furunkulos?