• Anonym

Någon som har druckit alkohol tillsammans med SERTRALIN?

Har fått recetptet utskrivet idag och ska på fest till helgen men läste bruksanvisningen där det står bör ej kombineras men tänkte ifall någon har erfarenhet åt det positiva eller negativa hållet hur det har gått. Man ska ju tydligen ta dessa tabletter i ett bra tag framöver.

• Svar på tråden Någon som har druckit alkohol tillsammans med SERTRALIN?
  • Anonym (ätit länge)

Det är inga problem, har druckigt flera gånger och märker ingen skillnad alls. Tänk på bara att du kan må väldigt dåligt i början av medicineringen så du kanske inte klarar av festen till helgen. Men stå ut för det blir bättre sen!

• Anonym (mumsar)

På Zoloft (också Sertralin) står det att man ej bör dricka eftersom det kan förstärka vissa biverkningar, alltså kan du få ökad ångest/depression/illamående osv. om du dricker. Själv har jag inte fått någotdera (äter både Zoloft + Sertralin). Men ta det piano och sup dig inte aspackad.

• Anonym

Ja på Zoloft,blev helt jävla galen,gapade,skrek och grät och värre ångest har jag aldrig haft.

Inget att rekommendera.

• Anonym (ätit länge)

sertralin är väl exakt samma som zoloft. Eller har jag fel??

• jonnie

Jag har inga större problem med alkohol+setralin å du vet ju inte fören du provat..

• Anonym

drick måttligt. Inte som vanligt. Det kan gå väldigt dåligt annars. Har erfarenhet av det. Hu

• Anonym

Om du får medicinen för att du är deprimerad så kan depressionssymtomen förstärkas ytterligare i kombination med alkohol och i vissa fall ännu mer om du dessutom äter antidepressiv medicin. Jag har själv erfarenhet från det. Jag skulle säga att det nog är bäst att inte dricka alls faktiskt men alla gör som de vill.

• Myzteria26

Det kan gå bra och det kan gå skit dåligt. Allas kroppar reagerar väldigt individuellt. Så var försiktig om du nu måste dricka =)

• Anonym (varning!)

Jodå för det mesta gick det bra, men en dång drack jag så jag blev full, riktigt snurrig. När jag skulle hem så började det med att jag kaskadspydde i trappan. Det sista jag minns är att jag gick in i lägenheten och hämtade en handduk för att torka upp. Jag hade gått hem tidigare än min pojkvän så han fick berätta sedan. När han kom hem så var det spyor överallt, och avföring, i hallen och på golvet i sovrummet och i sängen och jag var inkletad i spya och avföring, där låg jag avsvimmad helt okontaktbar.
    Jag har ingen minne av vad som hänt.
    Hade inte druckit mer än vad jag gjort förr, men sådär kan det bli. Man kan läsa om sertralin att det kan ge ofrivilliga tarmtömningarsom sällsynta biverklingar (läkarfass) och dte var just vad alkhoholen hade inducerat.

Sedan så kan jag ju säga att all alkohol förtog effekten av sertralin dagen efter hade jag en massa ångest.

• Anonym (mumsar)

Anonym (varning!) skrev 2008-07-09 12:17:06 följande:

Jodå för det mesta gick det bra, men en dång drack jag så jag blev full, riktigt snurrig. När jag skulle hem så började det med att jag kaskadspydde i trappan. Det sista jag minns är att jag gick in i lägenheten och hämtade en handduk för att torka upp. Jag hade gått hem tidigare än min pojkvän så han fick berätta sedan. När han kom hem så var det spyor överallt, och avföring, i hallen och på golvet i sovrummet och i sängen och jag var inkletad i spya och avföring, där låg jag avsvimmad helt okontaktbar. Jag har ingen minne av vad som hänt. Hade inte druckit mer än vad jag gjort förr, men sådär kan det bli. Man kan läsa om sertralin att det kan ge ofrivilliga tarmtömningarsom sällsynta biverklingar (läkarfass) och dte var just vad alkhoholen hade inducerat.Sedan så kan jag ju säga att all alkohol förtog effekten av sertralin dagen efter hade jag en massa ångest.
    Oj då. Låter hemskt. Men det är nog väldigt ovanligt att man reagerar så extremt tror jag.

Jag retar mig på att det inte står VARFÖR man inte bör dricka alkohol under Sertralinbehandling! På Zoloft står det i klartext, men inte på Sertralin-bipacksedeln!
  • Anonym (varning!)

Ja, men jag åt bara låg dos, bara 25 mg zoloft. Så jag tror man bör vara försiktig. Tydligen fanns det risk för andningsstillestånd också, så jag hade tur som inte dog när jag låd där avsvimmad ensam i lägenheten.
    Det har inte hänt igen för jag har druckit med måtta, eller låtit bli att ta zoloft de kvällar jag visste att jag skulle dricka.

Men nu dricker jag i stort sett inte alls, bara två glas vin och det räcker. Äter annan medicin nu.

• Anonym (ba)

De är setralin i zoloft.. o jag har fått en del sne fyllor när jag ahr druckigt.. tycker bara de blir värre.. skippa drickandet..

Svar på tråden Någon som har druckit alkohol tillsammans med SERTRALIN?