Anonym (varning!) skrev 2008-07-09 12:17:06 följande:
Jodå för det mesta gick det bra, men en dång drack jag så jag blev full, riktigt snurrig. När jag skulle hem så började det med att jag kaskadspydde i trappan. Det sista jag minns är att jag gick in i lägenheten och hämtade en handduk för att torka upp. Jag hade gått hem tidigare än min pojkvän så han fick berätta sedan. När han kom hem så var det spyor överallt, och avföring, i hallen och på golvet i sovrummet och i sängen och jag var inkletad i spya och avföring, där låg jag avsvimmad helt okontaktbar. Jag har ingen minne av vad som hänt. Hade inte druckit mer än vad jag gjort förr, men sådär kan det bli. Man kan läsa om sertralin att det kan ge ofrivilliga tarmtömningarsom sällsynta biverklingar (läkarfass) och dte var just vad alkhoholen hade inducerat.Sedan så kan jag ju säga att all alkohol förtog effekten av sertralin dagen efter hade jag en massa ångest.
Oj då. Låter hemskt. Men det är nog väldigt ovanligt att man reagerar så extremt tror jag.
Jag retar mig på att det inte står VARFÖR man inte bör dricka alkohol under Sertralinbehandling! På Zoloft står det i klartext, men inte på Sertralin-bipacksedeln!