• Anonym

Kåvepenin och alkohol...

Vågar man dricka en martini fast man äter Kåvepenin? Tror ni att effekten av medicinen störs avsevärt av en så liten mängd (jag talar om ett "normalstort" martiniglas, inte ett halvlitersglas...;o)

• Svar på tråden Kåvepenin och alkohol...
  • Anonym

Drick inte när du äter antibiotika eller pencillin! Effekten störs ut samt så kan man känna av mer och må illa.

• jonnie

Jag hade en läkare å han sa att det bara va myt att effekten avtar så ett glas gör nog inget jag brukar dricka(inte varje dag) när ja äter antibiotika å jag har alltid blivit frisk.

• Anonym

Jag drack ett glas när jag gick på kåvepenin och jag mådde jätte dåligt, men det kanske är individuellt...men skulle inte göra om det för egen del.

• Majora
    jonnie skrev 2008-07-08 22:54:19 följande:
    Jag hade en läkare å han sa att det bara va myt att effekten avtar så ett glas gör nog inget jag brukar dricka(inte varje dag) när ja äter antibiotika å jag har alltid blivit frisk.
    det var en läkare som sa samma sak till mig, at det var en myt
  • Anna i Hult

Det är en myt att effekten av Kåvepenin slås ut av alkohol. Men att dricka sig berusad är inte alls bra och ännu sämre om man är sjuk! En mártini betyder givetvis inget!

• Anonym

Kan man inte avstå alkohol under de dagarna som en penicillinkur varar så har man kanske andra problem än den ev sämre effekten av medicinen?

• Joelbitar
    Anonym skrev 2008-07-08 22:24:58 följande:
    Drick inte när du äter antibiotika eller pencillin! Effekten störs ut samt så kan man känna av mer och må illa.
    Varför uttalar man sig när man uppenbarligen inte har en aning? Antibiotika har ingen som helst känd interaktion med alkohol.
  • Pallas

Jag är väl alkis då, men jag har druckit vin under min nuvarande Kåvepeninkur. Jag har inte mått dåligt av det.

• Maria och Måns

Effekten av kåvepenin påverkas ej av alkohol, dock vill kroppen hellre ta hand om alkoholen än om bakterierna vilket kan leda till att man ej får bukt med dem om man dricker mycket...första dagarna är mest känsliga då penicillinet skall ta hand om många bakterier...efter att du ätit typ 3 dagar har bakterierna sjunkit avsevärt och det skulle antagligen inte skada med lite alkohol...men det är ju fortfarande viktigt att äta hela kuren så att alla bakterier slutligen stryker med.

Svar på tråden Kåvepenin och alkohol...