• hedda gabler

    svullen punkt på ryggen... konstigt!

    här kommer världens märkligaste detaljfråga:

    igår upptäckte min man en svullen rektangel längst ned på min rygg. den syns väldigt tydligt men gör inte alls ont. det konstiga är att den se ut som en ruta, ungefär lika stor som en sedel. självklart ska jag fråga läkare när jag ska dit om några dagar men jag är bara nyfiken på om nån har haft eller hört talas om nåt liknande?

    man blir ju aningen hypokondrisk som gravid

  • Svar på tråden svullen punkt på ryggen... konstigt!
  • Belana

    Det är nog ett ödem, alltså en liten vätskeansamling. Jag har alltid det precis ovanför svanskotan, där man har ont när man har foglossning. Fast min är lite rundare i formen. Känns inte alls, men jag har ofta undrat varför det är där.

  • Månskugga

    Jag fick också det när jag var gravid. Är fortfarande där tyvärr och jag börjar undra om det ska gå bort snar, min dotter är 8 veckor.
    Frågade min bm om det under graviditeten och hon hade ingen aning.
    Om du får ett svar från din läkare så får du jättegärna, om du har lust, skriva i min gästbok vad du fick för svar

    Kram,
    Månskugga

  • hedda gabler

    puh, skönt att höra att fler har så! jag trodde att man bara kunde få ödem i benen? men om ni har det också är det säkert inget farligt. lovar att rapportera vad läkaren säger

  • Belana

    Det är sjukgymnaster, naprapater och läkare som sagt så till mig och inte kommenterat det mer. Så jag vill också gärna veta varför man får det och om det har någon betydelse?

  • hedda gabler

    nu har jag varit hos läkare och hon sa bara att det kanske var svullet, tyckte inte det såg konstigt ut alls. men att det i alla fall inte var farligt. så jag är inte direkt klokare men tror det är lugnt i alla fall

Svar på tråden svullen punkt på ryggen... konstigt!