*har ng här haft infl blindtarm hur
har ng här haft infl blindtarm
hur var förloppet vill veta allt
blivit hemskickad i dag med smärta i hö sida
ska dit igen i morron
hoppas det inte är det
min son fyller 1 år på torsdag
har ng här haft infl blindtarm
hur var förloppet vill veta allt
blivit hemskickad i dag med smärta i hö sida
ska dit igen i morron
hoppas det inte är det
min son fyller 1 år på torsdag
Jag har opererat blindtarmen, men min hann brista så det fanns inget annat väl än att ta bort den!
Jag hade ont och det blev bara värre och värre, kändes som en förstoppning först, med feber. Men smärtan ökade och jag fick svårare och svårare att röra mig. Åkte in akut och var illa däran....men då hade som sagt blindtarmen brustit!
Säkert ingen fara för dig, isåfall ser det nog det imorgon, men håller tummarna för dej!
Jag fick blindtarmen -02.
Började med lite molande smärta lite överallt i magen, dock inte i "kvinnomagen" Sedan satte den sig på höger sida, hade grymt ont ett tag, men trodde att det skulle gå över. Så blev det bara värre & värre, låg & skrek/grät i soffan & var alldeles kallsvettig. Till slut fick pojkvännen ringa ambulans. Kom in på sjukhuset vid 14-tiden, operarades kl 20.30.
7 stygn, fult ärr. Den hade dock inte brustit, men var på väg.
De trodde först att jag hade äggledarinflammation, men jag sa hela tiden att det inte var det. är USKA, så det kändes som om jag visste vad jag pratade om... men man är ju inte särskilt objektiv...
Har smärtan avtagit lite, för att sen komma tillbaka med full kraft tycker jag INTE att du ska vänta. Om den brister kan varet rinna ut i bukhålan & du kan bli JÄTTESJUK, bukhinneinflammation, blodförgiftning mm. Propsa på att få hjälp, det måste man göra i dagens Sverige.
Hoppas på det bästa...!
Glömde säga...
Blir du op. kommer du hem dagen efter, dock inte om det är allvarligare, då får du stanna ngr dagar...
Jag vet inte om det stämmer, men jag har hört att det är ovanligt att få blindtarmen efter man är runt 30. Men om det stämmer vet jag som sagt inte, syrran fick brusten blindtarm när hon var 33...
Jag har haft blindtarmsinflammation.
Började en torsdag med diffusa smärtor i hela magen för att på fredag flytta sig till nedre högre sidan. Gjorde rejält ont. Åkte in till akuten vid 13-tiden och blev kvar för observation. Smärtan var hemsk och jag fick en morfinspruta. Vid 15.30 försvann smärtan för att vid 16.30 komma tillbaka med full kraft. Akutopererades vid 17, då hade den redan brustit. För min del utvecklades det sedan till en mardröm med bukhinneinflammation och två veckor på sjukhus.
Så om du misstänker blindtarmen så stå på dig!!!
Jag hade blindtarmsinflammation för 7 år sedan, jag var 16 år då.
Jag vaknade och kände som riktigt ordentlig mensvärk på höger sida så jag gick upp och la mig i ett varmt bad. När jag kom upp ur badet kunde jag inte räta upp kroppen, det tog liksom emot. Mamma körde in mig till sjukhuset vid 14.00-tiden, där jag fick gå igenom några tester (vid detta laget kunde jag knappt stå upp och jag mådde jätteilla). En läkare stoppade upp en lång tops i rumpan på mig och frågade om det gjorde ont ( det gjorde det inte) Jag fick sedan göra ett vul för att kolla så att det inte var äggstocksinflammation (det var det inte heller). Sedan fick jag lugnande och smärtstillande. Jag väcktes vid ett på natten för operation. Låg kvar på sjukhuset i fyra dagar.
Jag opererades för brusten blindtarm förra året. Jag hade ont i magen ett par dagar, och kräktes sedan en hel dag - men sjukvårdupplysningen tyckte att jag skulle stanna hemma eftersom det "säkert bara var magsjuka". När jag vaknade vid fyratiden på morgonen och inte kunde resa mig upp ringde vi ambulansen.
Tyvärr var det hela en väldigt obehaglig upplevelse, läs gärna i min db:
www.familjeliv.se/krypin/lady_namarie/dagbok.php
USK: Hur är det idag? Hoppas du mår bättre iaf....håller tummarna för det!
skriver snart
det var ej blindtarmen utan cystor på äggledarna
blev det värre ska jag återkomma