Hur länge brukar man få vänta för att få göra abort!
Hej!
Jag fick veta igår att jag är gravid! Jag har känt det på mig sedan midsommar. Jag separerade för ett par månader sedan och har träffat en annan man ett tag och det verkar som vi klickar bra ihop eftersom jag redan är gravid. Dock är jag till 95% säker på att jag INTE ska behålla det. Jag vill inte gå och bära på det här och ha graviditetssymtom i flera veckor och jag undrar vadni har för erfarenheter av att få vänta på aborttid? Jag är nog bara i 2,5 veckan eller nåt så det är ju inte speciellt långt gånget men jag vill verkligen göra en abort NU! Jag antar det blir medicinsk eftersom det är så "nytt".
Det känns helt suspekt verkligen och abort strider egentligen emot vad jag känner. Jag är ändå vuxen (24) och skulle fixa att ta hand om ett barn utan problem men samtidigt så strider ett barn nu mot mina drömmar och tankar om hur jag vill ha det. Jga vill bli glad när jag plussar, inte börja storgråta! Mannen ifråga stöttar mig till fullo oavsett vad jag bestämmer mig för så det känns skönt. Men jag vill bara ha det gjort för jag är nog lite rädd för att ändra mig också, även om jag inte tror att jag kommer göra det.
Hur länge fick ni vänta? Va sjukvården lyhörda emot er att ni snabbt ville ha det gjort?