• Hon den an0nyma sn0karen

Går man ner i vikt av att skita eller är det en myt?

Alltså om man använder sig av laxerande tabletter, lacoberardroppar osv fast man egentligen har en "bra" mage? Kan man gå ner i vikt av sånt? Jag ska inte prova jag håller mig till motion och bra kost så är INGET bantningsinlägg bara en enkel fråga. Sen förstår jag att ni undrar va fan jag vill veta det här för jo så här är det. Vissa kompisar påstår att detta kan göra att man går ner fort och snabbt i vikt medans andra påstår att detta är en myt. Så hur är det då? Och om man provar lär man väl förstöra tarmen eller?

Föresten gör de inte ett skit om ni skrattar jag har skrattat mig tårögd flera gånger åt mina vänners heta diskutioner om detta haha.

Slampa, en kvinna med samma sexuella moral som en man.
  • Svar på tråden Går man ner i vikt av att skita eller är det en myt?
  • Aaglars

NEJ!
    Det gör du absolut inte.
    Kroppen hinner suga åt sig fettet/kolhydraterna innan laxeringen sätter in.

Dessutom förstörs tarmarnas funktion och efter en tid kan du inte bajsa normalt - och DET är inte mysigt.

• Pelargonen

I och med att avföringen lämnar kroppen så minskar den totala vikten. Det säger ju sig självt. Precis på samma sätt som man minskar några gram om man rakar av sig allt hår.

Men det återkommer ju. Både skiten och håret. Och därmed dess vikt. Och ja, tarmen tar stor skada av att man använder laxerande medel under en längre tid. Är inget att rekommendera.

Tycker dina polare ska äta mer grönsaker, skippa alkohol och godis samt lägga sin energi på promenader iställer för att diskutera laxermedel och dess effekter. Då går de ner i vikt, jag lovar.

• Hon den an0nyma sn0karen

Det var alltså som jag trott hela tiden. jag har nämligen svårt att tro att det där skulle vara någon mirakelkur. Tack för svaret detta ska föras vidare.

Slampa, en kvinna med samma sexuella moral som en man.
  • Aaglars

Led själv av svår anorexia tidigare och missbrukade laxermedel.
    Trodde att jag skulle bli ännu magrare av det...FEL

Vad har det lett till? En starkt nedsatt tarmfunktion.

Svar på tråden Går man ner i vikt av att skita eller är det en myt?