• Olw

Någon som varit på ölandsdjurpark?

Min fråga är :räcker det att gå där inne en dag eller ska man ta två?

Det finns ju både tivoli och badland och piratisland + djurpark och cirkus och terrarium mm.

Ni som varit där skriv gärna och berätta om era upplevelser från ölandsdjurpark!

• Svar på tråden Någon som varit på ölandsdjurpark?
  • bebis08

Vi var där för ett par veckor sen.
    Ska man ta piratlandet och bada så kanske det behövs två dagar.
    Nu var det inte så varmt när vi var där, så vi tog "bara" djuren, tivoli och cirkus och det var lagom med en dag.

• vänat

Tycker personligen att en dag räcker.Man hinner se och åka och göra saker ändå.

Personligen har jag svårt att tänka mig två dagag där men de är vad jag tycker.

• Olw

Ok,vi har bokat tre nätter i stuga men ej på området..

Kanske ska kolla upp om det finns andra sevärdigheter när man ändå är på öland.

• Pyff

Ja en dag räcker helt klart tycker jag, Det finns ju Lådbilslandet tex på Öland om ni har barn med er Borgholm är ju mysigt att stroa i en halv dag typ..........sen kan man ju åka ner till Långe Jan på södra udden.

• Mitka79

vi var där 2 år sen, o båda tyckte det var kasst! var där juni, knappt ngt folk, vidrig microvärmd mat på ngnt matställe vi va på inne på parken. tyckte djuren va fina såklart, men borås djurpark är ju sååå mkt BÄTTRE!!!! aldri mer ölands djurpark. kändes lite B för oss!

• Mitka79

o tyckte det var alldeles för dyrt. inträdet!

• vildaungarnasmamma

håller med Mitka 79.
    Det känndes lite B.
    Karusellerna var trasiga, sagoslottet (eller vad det nu var) som vi åkte var ganska läskigt med sina huvudlösa dockor (och nej, jag tror inte att det skulle vara så)
    Men vi var där för 2 ½ år sedan, så man får la hoppas att det blivit bättre...

• SVejsan

För några veckor sedan var vi där...
    Kostnaden för inträdesbiljetten var väl rätt OK, för djurpark, Terrarium, fri åkning i nöjesparken, cirkus och några vattenrutchkanor(vi skippade dock det "utökade badlandet" pirate island... tillägg 100kr).

Mycket djur hade dom och djuren såg välhållna ut.

Djurparken och byggnader osv kändes dock schabbiga och när det gällde nöjesparkens spöktåg och "sagotåg" så var det riktigt ounderhållet...

Det vi retade oss på var att allt inne i parken som tex dryck, mat ,godis och snacks var svindyrt... en 40cl cola och en mellanstor varma chips 80 spänn!!, lakritspipa 10 kr, Automatkaffe i pappmugg 30 spänn...
    Kom ihåg att sätta upp en icke-reklam lapp (som du får vid entren) i din bils bakruta, annars smackar de på en reklamklisterlapp på din bil...

Svar på tråden Någon som varit på ölandsdjurpark?