• Anonym (ledsen)

Kan man gå dit och beklaga sorgen eller är det opassande?

visste inte vart jag skulle lägga denna tråden riktigt..

en som jag jobbar/jobbade ihop med har omkommit. Är SÅ ledsen för detta och det är så tragiskt. Vet vem frun är, då jag arbetat med henne också , pratade när man träffades ute osv..
    Kan man gå dit med en blomma och beklaga eller är det opassande och "för på"? tror att MÅNGA sörjer honom, och alla kan ju inte komma och knacka på... Jobbigt för dom kan jag tänka mig...

• Svar på tråden Kan man gå dit och beklaga sorgen eller är det opassande?
  • Fru annmi

Det tycker jag du kan göra,mycket gulligt & omtänksamt av dig !

• Kyoko

Tycker det är fint att du vill gå över med en blomma. Tyvärr så tänker allt för många ofta att de inte vill tränga sig på och då blir resultatet att ingen vågar istället. Skulle själv ha uppskattat om fler vågat "tränga sig på" i vår sorg. Så jag säger gå över med en blomma och om hon ger signaler att hon inte orkar så gör besöket kort. Eller så kan du ju vänta och gå på begravningen eller skicka ett kort - alla bevis på folks medkänsla är ofta oerhört uppskattat i stund av sorg!

• virremirre

jag hade nog skickat en blomma via blomsterbud.
    vet att det är många som bara vill ha de närmsta, sen på begravningen beklaga istället.

• Me o Mike

Jag tycker nog det är finare att du går över.
    Fast när dog han?? Är det väldigt nyligen?

• HelleGbg

tycker också ett blombud,och ev telesamtal...alltför många drar sej undan när något tragiskt händer....fint av dej att vilja höra av sej och visa ditt deltagande.

• jennsans

nåt om var uppskattat när min far dog var att grannen kom med mat en dag (paj) dock är jag dålig på om denna relationen är för långt bort eller ej

• Anonym (ledsen)
    MulleNuh skrev 2008-07-09 12:10:25 följande:
    Jag tycker nog det är finare att du går över.Fast när dog han?? Är det väldigt nyligen?
    i fredags
  • ELLA 10

Jag hade skickat eller gått ditt med en blomma där jag på kortet hade skrivit tänker på dig er!

• Anonym

mycket bra om du går dit tycker jag.

obs, med tanke på din rubrik - kom ihåg att det inte är sorgen du beklagar utan förlusten.

lycka till!

• lilljenta

Tycker du kan skicka blomsterbud,speciellt om du inte stod henne nära.När min pappa dog så kändes det ibland att jag inte ville träffa en enda som jag inte var riktigt nära.Ibland kändes det dessutom som att folk bara var nyfiken på vad som hänt.

• Anonym (ledsen)

Jag har skickat blommor med bud nu, och beklagat sorgen OCH förlusten av honom. Det kändes bäst att göra så.

• lilljenta

Det tror jag uppskattades väldigt mycket.Det som blir jobbigt efter begravning osv är när man känner sig helt ensam i sorgen då alla andra går vidare och man blir ensam kvar.Känns det rätt för dig så skicka en tanke eller gå förbi efter ett tag och tex fråga om hon vill ha hjälp med nåt eller en promenad eller bara med ett ljus.

Svar på tråden Kan man gå dit och beklaga sorgen eller är det opassande?