• Anonym

Kommer jag någonsin komma över honom?

Nu i dagarna är det ett år sen jag lämnade mitt ex.

Och jag har fortfarande inte kommit över honom helt. Jag bär fortfarande en djup sorg i mitt hjärta över att vi inte fixade det, att vi inte kämpade lite till, att vi gav upp.
    Jag trodde verkligen att han var mannen i mitt liv och mina känslor för honom var obegripligt starka.
    Under året som gått har jag gått igenom alla möjliga faser, hat, förnekelse, saknad, men hur jag än bär mig åt, hur långt bort jag än tar mig, kan jag inte glömma. Utan det är som ett osynligt moln som hänger över mig och mitt liv.

Han har en ny flickvän och de verkar verkligen kära i varandra. Jag har också träffat en ny och har känslor för honom.
    Ändå spökar känslorna för mitt ex. En oerhörd saknad och sorg.
    Hur gör jag för att klippa helt?

• Svar på tråden Kommer jag någonsin komma över honom?
  • Anonym

Vem var det tog beslutet att det skulel ta slut? Är du säker på att han inte har känslor för dig idag? Har ni kontakt? Några frågor bara innan jan kan svara dig

• Anonym

Anonym skrev 2008-07-09 12:54:41 följande:

Vem var det tog beslutet att det skulel ta slut? Är du säker på att han inte har känslor för dig idag? Har ni kontakt? Några frågor bara innan jan kan svara dig
    Det var jag som tog det slutgiltiga beslutet att flytta från honom, men det hade varit dåligt mellan oss länge då och han gjorde inget motstånd, det var välkommet från hans sida. Dock skildes vi åt som ovänner och jag klarade inte av att prata med honom på många månader. Han försökte ta kontakt flera gånger men jag avvisade honom och var taskig.

Jag är inte alls säker. Min magkänsla säger att han har känslor kvar, men det kan lika gärna vara inbillning.
    Vi har inte mycket kontakt. Har sms:at lite, senast för några veckor sen. Då sa han att han tänkt på mig mycket på sistone. Men han berättade inte om sin nya flickvän. Henne "upptäckte" jag häromdan när vi blev "vänner" på Facebook.
    Vi har bara träffats en enda gång sen jag lämnade honom, och då var det hundra pers i samma rum.
    Då behandlade han mig som en främling. Det känns som att han beter sig som om han aldrig nånsin känt mig. Som att det vi hade aldrig fanns.
  • Anonym (jag igen1)

Men att han beter sig konstigt när han träffar dig är ju inte så märkligt, det är ju en väldigt jobbig situvation man kommer till när träffas så..
    Hade jag varit dig hade jag skickat ett sms till honom där jag hade skrivit att jag saknade honom.. Det var ju faktiskt du som inte ville mer och det var han som försökte ta kontakt med dig sen.. Gör det skicka ett sms till honom nu direkt och se vad han svara efter det kan man se hur man skall läka!

• Anonym

Anonym (jag igen1) skrev 2008-07-09 13:20:30 följande:

Men att han beter sig konstigt när han träffar dig är ju inte så märkligt, det är ju en väldigt jobbig situvation man kommer till när träffas så..Hade jag varit dig hade jag skickat ett sms till honom där jag hade skrivit att jag saknade honom.. Det var ju faktiskt du som inte ville mer och det var han som försökte ta kontakt med dig sen.. Gör det skicka ett sms till honom nu direkt och se vad han svara efter det kan man se hur man skall läka!
    Men han har ju flickvän!
    Och jag är livrädd för responsen. Tänk om han svarar något i stil med "Skärp dig!", då hade jag gått under.
  • Anonym (jag igen1)

Att han är flickvän hade jag faktiskt inte tänk på i detta läget.. Han hade ju dig först! Jag hade inte heller varit rädd för responsen för det var ju faktiskt du som lämnade honom. och han föröskte få kontakt med dig efteråt, så det är bara gulligt att dig att vissa att du bryr dig.. Jag hade skrivit så här! Kanske fel av mig att ta kontakt med dig, ville bara att du skall veta att jag saknar dig! Gör det.. innan det kan du aldrig läka för nåonstans inom dig så tror du kanske att det blir ni igen! och om du gör detta nu så kommer du får ett svar som du kan utgå ifrån!

• Anonym

Fråga - varför tog det slut?
    Om du har känslor för någon annan tycker jag först och främst att du ska meddela detta till din kille och sedan håller jag nog med "Jag igen" om att du ska sms:a honom och fråga vad han tycker. Får nu ett "nej" så vet du i alla fall :) Men du kan ju lika gärna få ett JAAA!!!

Lycka till!!!

• Anonym

Anonym (jag igen1) skrev 2008-07-09 13:58:37 följande:

Att han är flickvän hade jag faktiskt inte tänk på i detta läget.. Han hade ju dig först! Jag hade inte heller varit rädd för responsen för det var ju faktiskt du som lämnade honom. och han föröskte få kontakt med dig efteråt, så det är bara gulligt att dig att vissa att du bryr dig.. Jag hade skrivit så här! Kanske fel av mig att ta kontakt med dig, ville bara att du skall veta att jag saknar dig! Gör det.. innan det kan du aldrig läka för nåonstans inom dig så tror du kanske att det blir ni igen! och om du gör detta nu så kommer du får ett svar som du kan utgå ifrån!
    Jag HAR in fact tagit kontakt med honom på senare tid och visat intresse av att ses. När vi sms:ade för några veckor sen kom vi överens om att vi skulle ses någon kväll. Jag sms:ade några dagar senare och föreslog att vi skulle ta en öl men han kunde inte. Det är jag som hört av mig till honom de senaste fyra gångerna och nu börjar jag känna mig efterhängsen.
  • Anonym

Anonym skrev 2008-07-09 15:35:01 följande:

Anonym (jag igen1) skrev 2008-07-09 13:58:37 följande:
    Jag HAR in fact tagit kontakt med honom på senare tid och visat intresse av att ses. När vi sms:ade för några veckor sen kom vi överens om att vi skulle ses någon kväll. Jag sms:ade några dagar senare och föreslog att vi skulle ta en öl men han kunde inte. Det är jag som hört av mig till honom de senaste fyra gångerna och nu börjar jag känna mig efterhängsen.
    Det är så mycket annat som gör att jag inte vågar.
    Till exempel har han sagt att han slutade älska mig flera månader innan det tog slut, men ändå lämnade han ett brev till mig i samband med separationen där han skrev att han älskar mig för alltid. Jag vet inte vad jag ska tro.
    Han har också sagt saker som att jag är det värsta som hänt honom.
  • Anonym (jag igen1)

Jag hade tagit kontakt med honom en sista gång.. Och sakt att jag saknar honom.. Får du ett svar på att han inte är intresserad, då vet du iallfall det och då får du gå vidare!

Svar på tråden Kommer jag någonsin komma över honom?