Reductil, någon som provat??
Har fått Reductil utskrivet av min läkare för vikt minskning och undrar nu om någon här använt det och under hur lång tid och självklart även vad resultatet blev?
Har fått Reductil utskrivet av min läkare för vikt minskning och undrar nu om någon här använt det och under hur lång tid och självklart även vad resultatet blev?
jag fick reductil 10 mg och gick ner 10 kg ganska fort nu har jag fått 15 mg istället och på 1 v gått ner 1 kg fungerar bra för mig är inte alls sugen på godis
Min syster åt dom innan hon gjorde GBP operationen. Hon blev tvungen att gå ner innan OP.
Hon gick ner jättebra i vikt då hon slutade ha den eviga hungerskänslan hon hade. Dessa dämpar ju hungern så hon fick påminna sig om att äta och åt vissa tider. 5 mål på dagen.
Frukost, mellis, lunch, mellis, kv.mat
Små mål mat och mellis bara yoghurt eller frukt.
Hon gick ner 30 kr på 6 mån. Hon vägde 130, sen vägde hon 30 och nu efter OP (ca 6 mån sen) väger hon 60 kg
Jag har också provat reductil och dom fungerar bra. Skall återuppta detta till hösten igen men nu äter jag så mkt andra tabletter så jag vill inte börja med det än
Jag är lite nyfiken men måste ju amma färdigt föst.
Sen sätter jag igång!
Tack för era svar Verkar som om dom verkligen fungerar med andra ord..har ju inte börjat med mina än ska äta klart min lasix "kur" först var visst inte bra att äta båda samtidigt.
jag har gått ner 18 kg med Reductil på 6 månader. först åt jag 10 mg sen efter 4 mån fick jag 15 mg.
ni som gått ner så mycket på relativt kort tid hur har ni gjort då, är så usel på att äta på dagarna glömmer tyvärr bort det, tränar ni mycket eller??
Hade varit hur skönt som helst att få lite tips och ideér eftersom jag inte varit på mer än ett besök hos dieteisten
hur snabbt märkte ni av efekten med minskade hungerkänslor?
jag levde precis som vanligt o tränade inget. jag åt vad jag ville men hade ingen aptit så ibland kunde dt gå 3-4 dagar tills man åt. jag märkte effekt redan första dagen. hade noll hungerkänslor.
har inte heller aptit så man glömmer äta nervös att inte gå ner i vikt för att man glömmer
Min syster hungerkänslor dämpade på en gång, mina tog 3-4 dagar innan jag märkte skillnad.
När min syster gick ner tog hon en promenad om dagen på ca 30-40 min.
Åt tre lagade mål, 2 mellisar.
Viktigt med att äta ofta det får även din kropp att ställa in sig på att inte ta åt sig så mkt.
Frukost direkt när man kliver upp. Gärna gröt vid 8
Mellis kl 10,30
Lunch tallrik. Fettsnål mat men ändå nyttig. Lax är superbra. Likaså kyckling. ca 13,00
Mellis 15,30
Kvällsmat: Lagad mat. Kan äta normal mat med familjen. Gjorde hon. 18,30
Går du lägger dig sent kan man ta frukt eller morot. Inga smörgåsar eller fil o flingor.
Jag innan jag blev grav gick jag ner 5 kg på en vecka med detta schema och reductil.
Jag skall börja igen med detta efter jag slutat ha så on i ryggen.