• Snöi

Vad har ni för febertermometer till ert barn, är ni nöjda?

Vi har fram till nu haft en rumptermometer till vår son, men nu vågar jag inte använda den eftersom han inte ligger stilla. Vad har ni för termometer, är den pålitlig? är ni nöjda? Var har ni köpt den?

• Svar på tråden Vad har ni för febertermometer till ert barn, är ni nöjda?
  • jorialel

Har en örontermometer som vi köpte på apoteket. Är supernöjd, har nog använt den 100 ggr då vi har en pojke som har lite svårt att hanskas med feber. Den funkar dock inte på vår minsta som är 7 mån, måste bero på storleken på örat.

• Snorkis

Jag har en örontemp (Braun) som fungerar superbra! Köpt på elgiganten... finns även på andra ställen.

• Stor mamma

Vi har den med böjlig topp och som mäter på 10 sekunder. Vi har en sådan till barnen(till rumpan), en till oss vuxna och en till djuren.

Vi är jättenöjd med denna, var dock lite dyr att köpa in men väl värd sitt pris. Inte alltid barnen vill ligga o ta tempen så läng så detta går så fort o smidigt.
    Vi hade även en napptermometer och en till örat.
    Kan saga att napp o örat mäter upp till en grad fel + eller -.

Denna 10 sek. termometer är vi nöjda med och rekomenderar

• Mort75

Har också en Braun örontemp från apoteket. Är supernöjd. Skulle aldrig funka med en rumptemp på en pojk som har myror i byxan.

• FrökenBokmal

Efter att ha kollat massa tester (tror att Göteborgs posteneller DN hade sådana) köpte vi en Braun som vi är nöjda med (örontermometer).

• pagaki

Jag har en elektrisk örontermometer och är supernöjd. Det tar bara 2-3 sekunder att få svar och det är aldrig något krångel att få lillen att sitta still. De använde samma på BB-avdelningen när jag var där. Jag kan varmt rekommendera en sådan.

• bambigirl

Har samma som stormamma och vi är också toppennöjda. Har aldrig gjort illa barnen trots att de rört sig.

• jorialel

Kanske ska tillägga att min 6 åring skulle bli förnärmad om jag skulle in med nåt i rumpan på honom, han är nog inte ensam om att känna så.

• Snöi

Stor mamma skrev 2008-07-09 13:05:17 följande:

Vi har den med böjlig topp och som mäter på 10 sekunder. Vi har en sådan till barnen(till rumpan), en till oss vuxna och en till djuren.Vi är jättenöjd med denna, var dock lite dyr att köpa in men väl värd sitt pris. Inte alltid barnen vill ligga o ta tempen så läng så detta går så fort o smidigt. Vi hade även en napptermometer och en till örat. Kan saga att napp o örat mäter upp till en grad fel + eller -. Denna 10 sek. termometer är vi nöjda med och rekomenderar
    Böjlig topp, det visste jag inte att det fanns, var är den inhandlad?
  • Snöi

_Det låter som att Braun örontermometer är det som leder, hur mycket kostar en sådan?

Svar på tråden Vad har ni för febertermometer till ert barn, är ni nöjda?