Kan man diska Nuk:s flaskor i diskmaskin?
Är det någon som vet det då jag slängt informationen som fanns till flaskorna. Har nyligen flyttat och installerat vår diskmaskin så det vore bra om nån visste?
Är det någon som vet det då jag slängt informationen som fanns till flaskorna. Har nyligen flyttat och installerat vår diskmaskin så det vore bra om nån visste?
Ingen som har deras flaskor och vet om det går, tycker att det borde vara en självklarhet att det ska gå men jag är lite osäker i alla fall.
Går bra att diska dom i maskin. Har själv nuk flaskor.
Glömde fröstås skriva att det säkert inte är något problem för flaskorna det jag tänkte mest på är väl om diskmedlet kan vara skadligt för barnet? Jag menar när vi använder tvättmedel så har vi ju alltid parfymfritt så jag tänkte att diskmedel är väl minst lika illa.
Alla flaskor kan väl diskas i maskin. Skölj ur flaskan efter disken om det gör dig lugnare.
Öppnade en ny flaska häromdagen, har alltså kvar skötselråden! Står inget om flaskan kan maskindiskas, däremot står det att dinapparna ej får diskas i maskin då diskmedlet kan förstöra dom.
Men tål flaskan att kokas så borde ju inte maskin va nåt problem, å som sagt står det ingenting om det på skötselråden.
Stolt mamma till Vincent skrev 2008-07-11 10:19:10 följande:
Så lite så! Vet inte om det är skillnad på latex å silikon napparna, var silikon med till denna.
Vi använder också bara silikon napparna, tack.