• Petrah

Hur får man en wet-Look?

hur får man håret så där snyggt så dt ser blött, ruffsigt och lite halvslitet ut?? jag blir galen på mitt hår snart. hört att dt finns salt-spray att köpa?? för hårspray stelnar ju och gele vet i fan hur dt blir. förslag nån??????

Wild, Raw and Beautiful
  • Svar på tråden Hur får man en wet-Look?
  • Petrah

nån frisör här eller nån annan duktig på hår?

Wild, Raw and Beautiful
  • Emelie Tt

Saltvattenspray! Köp från HM, alla jag har träffat, inkl mig själv såklart, ÄLSKAR DEN! billig också!

• Petrah

wow, hur gör man dt? eller hur andvänder man den rättare sagt och hur blir dt? foto????

Wild, Raw and Beautiful
  • Emelie Tt

Man sprayar bara in det i håret/hårrötterna och det blir mer struktur, lättare att få just "strand-looken" som du verkar vara ute efter. Blir liksom som efter ett saltvattenbad.. Har inget foto men om du googlar på saltvattenspray borde det komma upp något! Den kostar typ 50 kr :D

• Petrah

Dt ska jag göra med en gång japp dt är den looken jag är ute efter, inte sådär snyggt o välkammat hår utan mer som efter ett saltvattenbad, nu när vi va utomlands så var håret perfekt så man inte ville tvätta det när man badat i havet. men man luktade ju alger i hela huvvet - blääääääää. men hur mycket ska man ha i? i torrt hår eller blött??

Wild, Raw and Beautiful
  • Emelie Tt

Jag brukar antingen spraya i torrt eller när det är lite fuktigt, men jag tror att man kan ta i efter man har tvättat och föna det torrt eller vad man vill göra. Jag brukar spraya ett par-tre gånger, beror på vilken effekt jag vill ha, om jag bara vill ha lite struktur om det är för glansigt eller om jag vill åt hela saltvattenlooken! Men jag använder den ungefär som en vanlig hårspray (fast den stelnar inte på samma sätt =)), sprayar och ren rufsar lite :)

• ThatsHot

en liten blå pumpflaska kostnad?? på h&m

• Petrah

va??

ThatsHot skrev 2008-07-10 10:49:21 följande:
    en liten blå pumpflaska kostnad?? på h&m
    Wild, Raw and Beautiful
Svar på tråden Hur får man en wet-Look?