• minatre

mei tai kozy

Jag har köpte en mei tai kozy från edenbaby. Jätte jätte fin är den så jag är såå nöjd med den biten, men har ju inte provat den ännu då bebisen ligger i magen fortfarande

Ngn här som har en sådan, hur har ni tyckt att de fungerat? Jag valde länge mellan sjal, mei tai eller ergonomisk sele. Var jätte svårt Men valde faktiskt mei tai för att de var så snygga Men den käns ganska stor nu när man har den hemma. Hur har ni tyckt att den fungerat till en liten nyföding? När har ni börjat kunna ha benen utanför seldelen? Tycker ni att den avlastar så pass bra som de menar att den ska göra?
    Har även tillgång till en sjal, är det att föredra till den nyfödda bebisen eller är det sak samma för barnet?

Ja vad tycker ni som haft en kozy egentligen om den??

• Svar på tråden mei tai kozy
  • kizzy

Jag har en och jag är supernöjd med min :)
    Hade en babybjörn från början men min dotter tyckte inte om den så jag bytte den till en mei tai kozy. Helt underbar, hon somnar varje gång jag bär henne i den :D Har haft den sedan hon var 1 månad och hon blir snart tre månader nu så :)

• minatre

Ja jag har oxå haft en babybjörn innan. Köpte det för mååånga år sedan när jag fick barn, då var det nästan ända alternativet. Jag tyckte inte heller att den var särskillt bra och efter ca sex månader så blev det för tungt att bära i den. Så denna gången ville jag ha en bättre sele/sjal.

Vad bra att ni trivts så bra med den, hoppas att jag och bebisen oxå ska göra det

• kizzy

Ja exakt :) Plus att jag tyckte den belastade ryggen väldigt mycket om man hade den en längre tid medans mei tai var helt underbar att bära runt i. Har man den på magen så känns de som att vara gravid igen så :D

minatre skrev 2008-07-09 17:35:39 följande:
    Ja jag har oxå haft en babybjörn innan. Köpte det för mååånga år sedan när jag fick barn, då var det nästan ända alternativet. Jag tyckte inte heller att den var särskillt bra och efter ca sex månader så blev det för tungt att bära i den. Så denna gången ville jag ha en bättre sele/sjal.Vad bra att ni trivts så bra med den, hoppas att jag och bebisen oxå ska göra det
  • MuminMy

personligen gillar jag trikåsjal bäst för nyfödingar för att de är mjukast men en mei tai fungerar utmärkt den också

Avlastningen är ju självklart lite mindre än med en sjal eftersom det är mindre tyg men jag bär 12 kilo i ett par timmar i min mei tai så jag tror du kommer att ha nytta av den länge

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • Auroratiger

Vi älskar vår Kozy! Mannen bär gärna i den. Själv har jag nyligen skaffat en MT med utbredbara axelband som avlastar bättre, men jag bar sonen i Kozyn på magen tills han vägde 10-11 kg utan problem. På ryggen är den fortfarande jättebra!

• Auroratiger

...Vad jag ville säga var att även om den känns stor i början så kommer ni garanterat få användning för den är bebis blir törre - för det blir de ju!

Vi skaffade vår när sonen var ca 7 månader så jag vet inte hur den är att bära nyfödd i. I början hade vi, dvs jag en trikåsjal, och så bar vi i Ergo med nyföddinsats men det funkade sådär. Trikåsjalen däremot var kanon.

Svar på tråden mei tai kozy