• Anonym (funderar)

Hur säkert är FL ägglossningsräknare?

Undrar hur mycket man kan lite på, eller hur säker man kan vara att FL ägglossningsuträknare stämmer? Ska man lite på den och ha sex runt dem fertila dagarna? Eller bör man använda ägglossningtest om man vill vara riktigt säker?

Ni som blivit gravida, har ni haft sex under Fl ägglossningsuträknare....dvs under dem fertila dagarna och sedan blviit gravid?

• Svar på tråden Hur säkert är FL ägglossningsräknare?
  • Krabbolina

jag blev gravid innan jag skulle haft äl enligt fl's äl-uträknare. Fem dagar fel visar den för mig.

• ejjasj

om din cykel är regelbunden skulle jag säga den är väl OK, men alla har ju olika längd innan ÄL.. du får väl prova på ett par gånger och se om den funkar för dig - för mig är den för tidig med ca 2 dagar

• Krabbolina

min mens är/var regelbunden, är gravid nu.
    Jag hade en cykel på 34 dagar men äl enligt en cykel på 28 dagar.

• Anonym (funderar)
    Svar på #2
    Har ju gått efter den 3 försök nu, inget hänt. Känner inte själv i kroppen när exakt jag har ägglossning. Har känt av ägglossning nån gång men de kan ju likagäran vara före eller vid osv...

Hm, låter som det inte är någon större idè att lita på den där... bäst av allt vore ju om vi kanske försökte ha sex varannan dag. De bruka ju rekommenderas, då ska man ju inte missa de fertila dagarna!
  • Krabbolina

Anonym (funderar) skrev 2008-07-09 17:42:05 följande:

Svar på #2Har ju gått efter den 3 försök nu, inget hänt. Känner inte själv i kroppen när exakt jag har ägglossning. Har känt av ägglossning nån gång men de kan ju likagäran vara före eller vid osv...Hm, låter som det inte är någon större idè att lita på den där... bäst av allt vore ju om vi kanske försökte ha sex varannan dag. De bruka ju rekommenderas, då ska man ju inte missa de fertila dagarna!
    jag testade med äl-stickor men fick inget utslag så jag testade antagligen för sent. Jag testade efter fl's uträknare. Blev orolig att jag inte hade någon äl, men det hade jag och blev gravid.
    Så det är nog bättre om ni kör med varannan dag sex!
  • Anonym (funderar)
    Svar på #3
    Hur många försök tog det för er innan ni lyckades?

Har ju varit gravid en gång...men fick missfall i feb-08 nu :( Från att jag slutade med mina p-piller tog det 4 månader innan jag plussade. Gyn på sjukhuset vid mitt missfall tyckte det var snabbt jobbat så hon trodde inte det skulle vara några soim helst problem för oss att plussa igen. Hon tröstade mig/oss med att säga "nu vet ni iaf att ni kan bli gravida, att ni funkar ihop" De är ju sant, känns ju skönt!

Mitt missfall tog väldigt hårt på mig, tycker fortfrande de är jobbigt rent psykiskt. Så vi vill ju bli med barn så fort som möjligt! Men de kommer ju när det kommer som sagt!
  • Anonym (funderar)
    Svar på #5
    Jag ha testat med äl-test 2 ggr, men ej något utslag på dagen jag ska haft det enligt FL.
    Så ja de stämmer nog inte så bra.. de är väl bara på ett ungefär!
  • Krabbolina

Anonym (funderar) skrev 2008-07-09 17:47:47 följande:

Svar på #3Hur många försök tog det för er innan ni lyckades? Har ju varit gravid en gång...men fick missfall i feb-08 nu :( Från att jag slutade med mina p-piller tog det 4 månader innan jag plussade. Gyn på sjukhuset vid mitt missfall tyckte det var snabbt jobbat så hon trodde inte det skulle vara några soim helst problem för oss att plussa igen. Hon tröstade mig/oss med att säga "nu vet ni iaf att ni kan bli gravida, att ni funkar ihop" De är ju sant, känns ju skönt!Mitt missfall tog väldigt hårt på mig, tycker fortfrande de är jobbigt rent psykiskt. Så vi vill ju bli med barn så fort som möjligt! Men de kommer ju när det kommer som sagt!
    Det tog sig på vårt andra försök, så vi hade nog tur att det gick så fort. Vi blev lite paffa att det gick så fort, vi var inställda på att det skulle ta flera månader.
  • Anonym (funderar)
    Svar på #8
    Vilken tur ni hade! :) HUr långt gången är du nu?

Jag kommer vara jätte orolig/rädd att få missfall igen :(
  • Krabbolina

Anonym (funderar) skrev 2008-07-09 17:54:54 följande:

Svar på #8Vilken tur ni hade! :) HUr långt gången är du nu?Jag kommer vara jätte orolig/rädd att få missfall igen :(
    Jag är vecka 19+2, var på ultraljud i måndags och blev flyttad från den 29:e november till den 30:e november. Min bm trodde jag skulle bli flyttad mer eftersom min menscykel är 6 dagar längre än normalt. Men tji fick hon! Får väl se om bebis tittar ut i november eller december. H*n är lika välkommen vilken månad h*n än tittar ut.
  • kramgrisen

har kollat på alltomforaldrar. men mest för se när jag ska ha min mens. den hoppar som tusan nu när jag slutat med piller. men där kan du skriva in hur många dagar du har mens och allt,

• Anonym (funderar)
    Svar på #10
    Får säga grattis! :)
    Jag fick missfall i v.9-10!
    Känns så jobbigt nu, eftersom jag egentligen skulle haft en stor mage nu om allt gick som det skulle. Skulle fått i sep isåfall, men lyckan tog tyvärr slut.
    Men tröstar mig med att jag ej är ensam,är ju väldigt vanligt vaf jag förstått!
  • Anonym (funderar)
    Svar på #11
    Okej ska gå in och kolla på deras sida :)
    LÅter som om det skulle vara en bättre uträknare!
  • Anonym (funderar)
    Svar på #11
    Varit in och kollat sidan du rekommenderade, gud så bra den verka! Ska gå efter den här gången :)
    Tack för tipset!
Svar på tråden Hur säkert är FL ägglossningsräknare?