• Pia74

Jag har flätat ett pilstaket

Jag har byggt staket, det är inte riktigt klart, grinden ska flätas och sedan ska stolparna av i rätt höjd och lite finputsning. Effektiv tid för mig och mannen då vi hade 1-åringen kring benen var 2 arbetsdagar.

www.odla.nu/album/showpic.php&uuid=pia74&pid=28968
    www.odla.nu/album/showpic.php&uuid=pia74&pid=28969
    www.odla.nu/album/showpic.php&uuid=pia74&pid=28970

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-06-14 08:00:19:
    Mannen slog i stolparna tog 1,5 dagar och jag har flätat allt utom grinden tog 1 dag.

• Svar på tråden Jag har flätat ett pilstaket
  • Pia74

Är det ingen som vill titta på mitt staket?

• Katarinab

JAG har titat på ditt staket o jag är bara såååå impad! Har du gjort det där själv? Förresten får jag komma å bada i din pool när det blir varmt?

• Pojkmamma

Det var ett jättefint staket. Verkligen. MEN POOLEN. Det vill jag också ha.

• Pia74

Katarinab, om du kommer nu kan du få studera grodor och andra vattenlevande smådjur....annars får du vänta en vecka eller två för då ska den vara klar...har skjutit på det länge nog.

Pojkmamma om du hjälper till att göra rent poolen kan du få bli delägare

• Katarinab

Jo, jag väntar nog lite då, det får nog dessutom bli lite varmare ute, men sen så får du se upp jag är expert på "bomben"!!

• Ulle73

Wow vilket staket!! Urläckert! Vilka fina blommor och såklart poooooooolen.

• FinaCina

Underbar trädgård!! Och jättefint staket förstås!

• Memam

Jätte fint! Såg avancerat ut!!

• Pia74
    AAARRRGGGHHHH så skulle grinden upp idag och trot eller ej men vi hade gjort öppningen 3 cm förliten. Är så trött. Montera ner ena halvan av kortsidan försöka få upp stolpen som är nerbonkade 60 cm. Göra sidan igen och sedan montera fast grinden.
  • Pysse

Oj vad fint det var. Ett sådant har jag också funderat på.
    Nu skall jag titta på din växter också.

• atelli

Jösses så snyggt!!

Vad har staketet kostat per meter? Höjd på staketet?

• Pia74

Staketet är 1,1 m och där vi köpte staket sålde dom per kvadrat meter. Så vi köpte 30 kvm, stolpar så att de kan stå med 60 cm mellanrum, en dubbelgrind. Det kostade då 5000kr.

• atelli

okej, så själva pil-pinnarna kommer i en hög och sen får man fläta själv? Fast de tar betalt per kvadratmeter? Var köpte ni staketet? Finns det i vanliga bygghandlar eller trädgårdshandel?

Många frågor - men det var ett tjusigt staket åxå!!!

• mama80

Jättefin trädgård, tänk om man kunde knäppa med fingrarna! Håller på att ta bort en av min många rabatter har inte tid med dem

• Johanna F

Åh jag vill också beställa ett staket att ha runt vårt trädgårdsland! Kanske nästa år....

• VIXIE

Vilket jättefint staket ska försöka bygga ett nu när jag fått ner den minst 50 åriga hagtorn-H-vetes -häcken. Är det Salixprodukter i Heberg eller? Bara lite nyfiken!!
    kram Vixie
    Grodorna i poolen var sååå söta förresten!

• Pia74

Japp det är Salixprodukter i Heberg

Svar på tråden Jag har flätat ett pilstaket