• Angelica77

Bilder på pojkrum 6-10 år önskas!

Är i faggorna att göra om sonens rum nu när han ska börja förskoleklass i höst. Vill ha nåt tuffare och inte blått o sött som det är nu.
    Tanken är att vi ska få in ett skrivbord så han har nån stans att sitta med sina skolböcker.
    Behöver tips på tuffa tapeter, fondväggar, målade väggar mm.
    Så rum till en 6-10 åring..är det nån som kan hjälpa mig med det?
    Bring it on! Bilder önskvärt!!!!

• Svar på tråden Bilder på pojkrum 6-10 år önskas!
  • Angelica77
    tesbrandt skrev 2008-07-09 22:06:24 följande:
    Har bilder på ett grönt/svart och vitt coolt pojkrum i mitt galleri och i min blogg:tesbrandt.blogspot.com/search/label/Mitt%20he...

Jisses kvinna vilken energi du måste ha. Så kanonfint hem ni har och bilderna är som tagna ur senaste inredningstidningen. Me like a lot!!! Wow!

• tesbrandt
    Angelica77 skrev 2008-07-09 22:18:26 följande:
    Jisses kvinna vilken energi du måste ha. Så kanonfint hem ni har och bilderna är som tagna ur senaste inredningstidningen. Me like a lot!!! Wow!
    Vad rolig du är. Tackar ödmjukast! Trevlig sommar...
  • suzzit

Hej har själv en 6 åring och vi skall också göra om.
    Jag hade tänkt att ta enfärgad vägg för att vi skall slippa hålla på och renovera om hans rúm varteftersom han växer. Alltså att man bara behöver byta ut ev möbler och tavlor osv.

Kanske en varmare gråblå färg och så skall jag trycka upp en tyg "vägg" med ev Super Mario på eller spindelmannen eller vad han nu väljer för bild ca 150'150 cm. Sedan tänkte vi köra med svarta och röda delatjer som tex röda lack hyllor och en svart säng och svart expedithylla och röd matta.

Först hade vi tänkt ta nintendos wall graphics från whatisblik.com/nintendo men det skulle bli för dyrt. Så därav ideén med en tygvägg istället. Jag har hittat en så bra bild med Supermario som jag vill trycka upp.
    videogames.desktopnexus.com/wallpaper/9276/

• suzzit

Just det Tesbrandt du har ju gjort hur fint som helst i ditt hem. Jag skall "stjäla" din idé med bokstäverna från panduro för jag tycker det är så fint. Men alla bokstäver finns inte just nu...

• jeikei
    Angelica77 skrev 2008-08-04 11:00:32 följande:
    Så här blev det:Före:Efter:
    Vilken skillnad... nu blev han "stor" i ett nafs... kändes nog bra för gossen ;)
  • suzzit

Vad fint rummet blev. Var det jobbigt att få till ränderna på väggarna?

• Angelica77
    suzzit skrev 2008-08-06 16:22:20 följande:
    Vad fint rummet blev. Var det jobbigt att få till ränderna på väggarna?
    Tack tack .
    Nej, jag tycker inte det var så svårt med ränderna. En hel del mätande och maskerande bara. Men lite pillgöra är bara skoj. En utmaning liksom
Svar på tråden Bilder på pojkrum 6-10 år önskas!