• Anonym

Till alla er som PLOCKAR era ögonbryn flitigt!!!

Ni som plockar era ögonbryn flitigt och regelbundet. Växer de oönskade stråna ut igen, trots flera års plockande?

Jag har plockat mina ögonbryn till och från o vill verkligen att de ska växa ut igen... har låtit de va cirka 2-3 veckor nu utan plock... Det känns som om det itne växer ut överallt...

Nu tillfrågan... kommer det alltid att vara så? kommer de aldrig att växa ut ordentligt?

Kram

• Svar på tråden Till alla er som PLOCKAR era ögonbryn flitigt!!!
  • Me o Mike

Jo dom växer ut.. Kan ta minst 1 månad.

• Fröken perfekt

Ja de växer ut på en vecka på mig tyvärr, plockat i snart 15 år.

• Anonym (x)

Nej det är inte säkert att de växer ut speciellt mycket,det beror på hur länge man har plockat dem.Har man hållt på regelbundet i flera års tid så växer de inte speciellt mycket.

• Anonym

Okej tack för alal svar hittils!

Jag kanske måste vänta mer... så svårt att låta bli o plocka när de växer huller om buller, men jag vill ha ny ögonbrynsform nu så jag får ha tålamod! O förhoppning om det bästa

Kram o tack för alla svar!!

• frukarlssonn

Mina växer inte heller längre på alla ställen

• Anonym (fas)
    Anonym skrev 2008-07-09 20:42:23 följande:
    Okej tack för alal svar hittils!Jag kanske måste vänta mer... så svårt att låta bli o plocka när de växer huller om buller, men jag vill ha ny ögonbrynsform nu så jag får ha tålamod! O förhoppning om det bästa Kram o tack för alla svar!!
    Att hårstråna verkar växa oregelbundet beror på att hår växer i olika faser, dvs när ett strå är i växtfas så är ett annat i vilofas. Därför kan det verka som att hårstråna blir färre. Väntar man tillräckligt länge så har alla till slut växt ut så som de var från början.
  • Me o Mike

precis!

Anonym (fas) skrev 2008-07-09 20:45:52 följande:

Att hårstråna verkar växa oregelbundet beror på att hår växer i olika faser, dvs när ett strå är i växtfas så är ett annat i vilofas. Därför kan det verka som att hårstråna blir färre. Väntar man tillräckligt länge så har alla till slut växt ut så som de var från början.
  • Anonym (inte mina)

Mina strån som jag plockat mellan ögonbrynen har inte kommit tillbaka på flera år - så visst kan de försvinna helt efter idogt plockande.

• Anonym (x)

Eh nej alla får verkligen inte tillbaka sina originalögonbryn

• Anonym

Men när jag tittar närmare så ser jag att stråna är på väg ut från andra ställen med =) så det finns hopp!

• Tinna66

Jag har inte plockat på ett par år nu och det kommer verkligen inga nya strån längre..!
    Fast det trivs jag rätt bra med!

• Me o Mike

Gud va SKÖNT det låter!
    Jag har plockat mina ögonbryn 3 ggr/vecka i säkert 15 år..
    Och ÄNDÅ vill dom aldrig sluta växa!

Tinna66 skrev 2008-07-09 21:20:39 följande:
    Jag har inte plockat på ett par år nu och det kommer verkligen inga nya strån längre..!Fast det trivs jag rätt bra med!
  • Fluffguf

Mina växer inte speciellt mycket, jag plockar max en gång i månaden och inte speciellt många strån. Men det beror säkert på hur mycket hårväxt man hade från början!

There's a bit of Fluffguf in all of us
Svar på tråden Till alla er som PLOCKAR era ögonbryn flitigt!!!