• Isla

Hur mycket godis, bullar och andra sötsaker äter du egentligen?

Jag tycker det skulle vara intressant att veta. Jag tycker själv att jag äter ganska mycket socker just nu men när jag pratade med en väninna tyckte hon absolut inte det. Allt är ju relativt. Skulle säga att jag minst 5 dagar i veckan äter något sött som en chokladboll, en glass eller lite godis. Dessutom dricker jag 2 koppar kaffe eller the med socker i varje dag (1-2 skedar).

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-09 20:54
    Dricker ingen läsk men något glas juice per dag.

• Svar på tråden Hur mycket godis, bullar och andra sötsaker äter du egentligen?
  • Agent 355

he he, jag har aldrig ätit så nyttig & balanserad mat i hela mitt liv tidigare, samtidigt som jag äter ohyggliga mängder sötsaker efter maten. i dag har jag än så länge hunnit med en kanelbulle & två glassar & chansen är stor att det hinns med mera glass eller choklad innan jag ger upp för dagen.

är i v.39 & har än så länge gått upp typ 9kg.

• TingelingAnna

Åt helvete för mkt socker hos mej.

• Isla

Joelie: Det var verkligen lite du gått upp i vikt. Det har nog inte med sockerintaget att göra då antar jag.

Vill höra mer hur mycket socker folk äter!

• Ny medlem

Äter inget sockar alls typ. Kan gå månader emellan gångerna och då blir det något lätt sockrat. Fast igår fick jag ett mega sockersug och smällde i mig alldeles för mycket sötsaker enligt mig klockan halv tolv på kvällen. Men så här i efterhand var jag värd varenda smula =)

• carro7908

jag har varit duktig tidigare och avstått från socker, men nu går det inte och jag äter minst lite choklad, kakor eller en bulle per dag. Har nyss bakat kladdkaka och vräkt i mig ett par bitar. Är dock inte orolig för att gå upp i vikt utan mer vad barnet kommer att få i sig.

• Rulltrappa

när jag är hemma äter jag godis en kväll i veckan. jobbar jag är jag dålig på att äta mat så där kan det blir mer... (fast inte nu när jag är gravid för då får jag halsbrännan hugo). är det väldigt varmt kan det blir en isglass om dagen. saft och läsk dricker vi aldrig hemma såtillvida vi inte firar något. kakor och fikabröd i allmänhet är inget vi har hemma förutom vid födelsedagar. men vi håller oss inte direkt borta från kakfatet när vi blir bjudna någonstans.

hmmm. jag/vi är nog riktigt medelsvensson i det avseendet.

• Sussie1975

Ja herregud, här har ni värsta sortens godistroll!!! HAHA....
    Äter godis, el bakat el glass varje dag, utan tvekan!!!
    Samtidigt som jag äter fisk & frukt för sakens skull liksom Generad
    Har gått upp 9 kg och är i v. 33! Tjing Tjong

• April123

jag känner att jag "måste" ha nåt onyttigt varje dag...har blivit lite som en vana genom åren, även om jag inte direkt e sugen på det...
    Godis, som jag annars ääälskar, har jag inte varit så sugen på nu, men däremot sånt som jag annars aldrig e sugen på...nämligen paj, chips o kakor...äter inga mängder, men nåt onyttigt varje dag slinker definitivt ner

Svar på tråden Hur mycket godis, bullar och andra sötsaker äter du egentligen?