• Callina

Någon som intrett en lada och har bilder?

Vi ska inreda en mindre lada på landet (i Dalarna) och ha som gäststuga. Någon annan som gjort det och har lite bilder möjligtvis?

• Svar på tråden Någon som intrett en lada och har bilder?
  • Triple Trouble

åh, jag vill med se bilder, har också en lada ståendes som vore kul att inreda en del av

• Callina

Ja visst vore det vi har bestämt oss men det kommer inte ske förrän nästa sommar förmodligen.

• Triple Trouble

vi är så himla ohändiga så vi får nog anlita någon att göra jobbet, jag önskar jag kunde dock. Jag tänker dock spara en del av ladan som den är, den är från slutet av 1800 talet för att bevara lite "fornminne". det finns spilta för kalvar och bon til hönsen som är jättefina.

Har du någon bild på eran lada utifrån?

• musli

Skojig tråd!!! Har en lada här också, ena delen nere har öppen spis (dock slutar skorstenen innanför taket på övervåningen just nu) och vi har haft fåren där ett tag men min idé är att göra spa där! Med mys-avdelning med kanske korgstolar och bord och nån form av bad... Ska i så fall också fixa skorstenen... Men det ligger lååångt fram i tiden då huset kräver mest först...

• Callina

Jag har faktiskt inga bilder men ska fixa. Vår är från 1800-talet och finns i Dalarna. Ska sätta in ett fönster också.

Svar på tråden Någon som intrett en lada och har bilder?