• Rödklöver

*Hade ägglossningssekret igår, men

Hade ägglossningssekret igår, men inte utslag på äl-test.

När har man äl-sekret? ... exakt vid äl? ... eller är det bara en förberedelse av kroppen inför äl? När har jag då ägglossning? Har tagit äl-test flera dagar i rad (sön, mån, tis) på morgonen, men inte utslag.

Kanske ingen äl alls? Liiite känning i tjejmagen, men inte som vanligt.
    Vad tror ni?
    Hälsn ett stort frågetecken

• Svar på tråden *Hade ägglossningssekret igår, men
  • annaerika

Det kan dröja med utslaget. Jag brukar ha en rejäl klump sekret några dagar innan ÄL. "Täck in" med mys under några kvällar och skippa testen. man blir bara yr i huvudet av att testa känner jag själv. Lycka till.

• Rödklöver

tack ... har också tänkt så - skippa testen alltså och lyssna på kroppen och lusten istället . Nästa månad blir det inga test ... om vi inte får + den här gången.

Nån mer?

• Rödklöver
    Nu kommer solen och värmen till Sverige!!!
  • Tezzies

Gyn. sa till mig idag att när man väl märker av nåt ÄL-symptom, har ÄL ofta redan varit...Kanske beror på det? Om du testade när sekretet kom?

• Tezzies

Gyn. sa till mig idag att när man väl märker av nåt ÄL-symptom, har ÄL ofta redan varit...Kanske beror på det? Om du testade när sekretet kom?

• Novalisen

Jag upplevde exakt samma sak igår.. Jag testade neg på Äl test både lördag å söndag men fick Älflytningarna på måndagsen. Läste på lite om det på nätet på familjeplanering.com där stod det såhär
    "Efter menstruationen ökas äggstockarnas insöndringen av det kvinnliga könshormonet östrogen när ett ägg håller på att mogna i äggstockarna. östrogen stimulerar livmoderhalsen att producera ett fruktsamt sekret som rinner ner genom slidan och signalerar att nu finns möjlighet eller risk att bli gravid. Många kvinnor beskriver denna flytning som en våt, halkig och glatt känsla mellan blygdläpparna. När hon tittar efter ser hon en genomskinlig, trådig, elastisk och klar flytning, som liknar rå äggvita. Detta är tecknet för fruktsamhet. Flytningen är ett tecken på att en ägglossning snart kommer att ske. Dagen då ägget lossnar är den dag då möjligheten eller risken att bli gravid är som störst. När den dagen infaller kan variera från cykel till cykel och mellan olika kvinnor. Flytning från slidan är inte hal, glatt och tråddragande utan strävare. En del kvinnor upplever andra tecken på ägglossning som t ex skiftande sinnesstämning, spända och ömma bröst, smärta eller ömhet i nedre delen av buken eller en liten blödning."

• Novalisen

Så flytningen verkar vara ett tecken på att Äl är på G.. den är till för att spermierna lättare ska kunna simma uppåt. Jag kommer skippa test den här månaden å ist mysa på varannan dag nu innan BIM.. test bara förvirrar ibland :] Kram!

• TantMadde

Novalisen;
    Jag har hört att man, till skillnad mot grav.testen, INTE ska ta ÄL-test på morgonen!
    Det kan ge missvisande resultat då!

Vet inte om det här är sant men läste någonstans att mellan kl 10-20 så är LH-nivåerna som mest mätbara.

• stina 76

Jag är med om samma sak - ÄL-flytningar igår och idag. Lör-igår fick jag svagt utslag på ÄL-stickorna men idag ingenting ??? Svagt utslag ska ju (Babyornot) markera att ÄL är på väg och att starkt steck kommer endera dagen. Kan jag ha missat hormontoppen med stickorna eller? Fast i så fall måste den varit igår och jag har ju haft flytningarna idag med...hm...ngn som vet?

• molie

läs på denna sida: www.pernille.info/index.htm
    Har lärt mig jättemycket om allt möjligt som har med fruktsamheten att göra där, kollar numera tappen varje dag och sekretet som hon rekommenderar, på så sätt ska man kunna känna när man har äl, början till mens m.m

• Rödklöver

Tezzies: Jag testade både dagen innan, samma dag, och dagen efter sekretet. Men jag köpte Billiga Testers äl-test den här gången och är inte nöjd med dem. Ska jag köpa några igen blir det absolut CB´s. Dem känns ändå mest tillförlitliga.
    ... menar du att jag hade äl och efter det kommer sekretet?

• Rödklöver

Novalisen: Det måste ju vara så med äl-flytningarna att det är på gång. Men mellan perioden jag har flytningar och äl-känning i tjejmagen så är det typ 3-4 dagar. Så då kanske det är så som Tezzies sa om symptom (-då har äl redan varit). Men jag har fortfarande ändå inget utslag på mina tester (som jag fortsatt med).

• Tusenskönan

Rödklöver:
    Jag har fått lära mig att äl-sekret kan komma ett par dagar innan å fortsätta ett par dagar efter själva äl. Det är olika från person till person. Jag började få lite äl-flytningar i slutet på förra veckan å igår fick jag ett + på äl-testet. Idag har jag oxå lite flytningar... Jag känner att jag lärt mig mer om min kropp efter att jag började testa med äl-stickorna.
    Lycka till nu!

• Rödklöver

Stina 76: Jag ska prova nån gång som TantMadde sa att det kan ge missvisande resultat om man testar tidigt på morgonen. Det är ju visserligen enklast då...det är svårt att "hålla"sig mitt på dagen.
    Svårt å veta, men du kanske missade hormontoppen. Vet inte hur kort eller länge den visas. Jag vet att när jag testade en gång så kändes det som att den var borta ganska snabbt.

• Rödklöver

Tack Tusenskönan!
    Det var just det jag satt å funderade på. För vad jag kommer ihåg från andra perioder är att när jag haft utslag på äl-stickan så var flytningarna för längesen liksom.
    Har du haft några symptom då, i äggstockarna eller liknande?

• Tusenskönan

Rödklöver:
    Jag har haft en del symptom. Ibland känns det nästan som att jag ska ha mens... å så har jag haft som tillfälliga "hugg" i tjejmagen. Jag får ofta en extra finne oxå, men det vet man ju inte om det är symptom eller inte...
    Den här månaden har jag haft rikligt med äl-flytningar oxå. De började i slutet på förra veckan å jag trodde jag skulle ha äl i måndags. Men jag fick vänta två dagar till å igår fick jag fullt utslag på stickan. Idag känner jag inte alls lika mycket i magen... Jag testar på kvällen, förresten. Å jag har sådana "billiga" test. Men sen är det ju inte säkert att man har äl varje månad heller!

Håller tummarna för oss båda nu!
    Kramar!

• Tezzies

Rödklöver: Så sa gyn. till mig iaf. Att när man känner av ÄL, så har själva lossandet redan varit...Men jag har oxå hört att det varierar från person till person, och även från månad till månad! Hoppas det går bra för dig iaf.!

Svar på tråden *Hade ägglossningssekret igår, men