Någon mer med leonberger ?
Tänkte bara höra om det finns någon mer här som har den underbara rasen leonberger ? Vi har en 6-årig hane som är världens gosegris..
Tänkte bara höra om det finns någon mer här som har den underbara rasen leonberger ? Vi har en 6-årig hane som är världens gosegris..
Puff puff.. Måste väl finnas någon mer med denna ras ?
Men men men... Ingen alls ?
har en tik på 9 månader..
Woot, iaf en som har leonberger !!
Visst är det en härlig ras ?
Vilken kennel kommer din tik från ? *nyfiken juh*
Helt underbar! Vi har henne på foder från sjöwildas kennel, men hon är inköpt dit från svansbodens tror jag det var..
har en lejon hane på 5 år men nu måste vi omplacera honom pga att vår dotter är allergisk .
Han kommer från Leonberget´z kennel men hon har slutat med lejon och kör nu bara gårdshundar.
Jag har inte leonberger själv men min mamma har en hane på nio år. Jättego kille som börjar bli lite gubbe men han är fortfarande valpigt busig ibland.
Jag gillar rasen skarpt och kan tänka mig att ha en om några år. Nu bor vi fel för att ha en stor hund. Lägenhet på tredje våningen utan hiss, för mycket trappor helt enkelt.
Ojdå, var ett tag sedan jag kikade in här.. Heh..
Vi har juh tur nu & bor i en underbar lägenhet på 4:e våningen, med hiss & skogen precis bakom huset.. Annars hade det varit värre, med två äldre hundar & foglossning pga graviditeten.. *skrattar*
Vi har en "halv" leonberger ;) Ladys pappa som är hamiltonstövare gjorde ett besök hos grannen som födde upp leonberger och hade en löptik...haha
Hon ser ut som en grövre rhodesian ridgeback, de enda dragen som syns är i ansiktet, där syns att hon är lejon =)
Jag har en tik på 8 år från Knokando´s kennel.
Ojoj.. Hade visst lyckats radera min egen tråd från mina favoriter.. *skrattar* Så kan det gå..
Ser att det finns några som har leonberger iaf..