• lyckligmamma

Är lök farligt för hundar?

???? Har hört att choklad och lök är faligt... cHOKLAD visste jag, men lök?

• Svar på tråden Är lök farligt för hundar?
  • lunkentuss

Lök e inge bra nej, men kommer inte ihåg arför...

• Snorkis

Hundar ska ju helst äta sin hundmat och det är ingen lök i den...

• Pucko Buffy

Har aldrig hört att lök ska vara farligt...men kanske.. hör med en veterinär. Vet dock hundar från min barndom som var galna i rå lök.

• MansonDust

Dom kanske får ont i magen ?

• meic

jadå lök är farligt för dem, det är nått ämne i dem som deras kroppan inte kan ta hand om. Nån annan kommer säkert med en bättre förklaring snart

• Dante

Löken har ett ämne i sig som är giftigt för hunden. Det lagars i kroppen och jag har för mig att det är svårt för dem att göra sig av med det. En långsam förgiftning alltså.
    Det är bla därför man inte ska ge hundar färdigköttbullar, det finns lök i det.

Googlade även fram detta:

http://www.dogsite.se/hundlivartiklar/Livsfarligakottbullar.pdf

All you have to decide is what to do with the time that is given to you
  • JBC

Japp, det är farligt! Mina äter inte lök ö h t, dom vill inte ha. Varken det eller potatis som inte heller är bra för som pga stärkelsen.

• frecklefart90

Jag dom varnade för det i härliga hund. Det finns hundar som har dött av det.

• Vilja00

lök är farligt o i större mängd livsfarligt.
    Förlorad min Vilja i bla det. Hon blev lökförgiftad o i samma veva drabbad av en livmodersinflammation. Pga bla förgiftningen var operation inget alternativ. Medicinen hjälpte inte o förra veckan fick hon somna in o slippa lida mer.
    Har ni matvrak som min Vilja - håll hunden ur köket o diska alltid ur pannan innan hunden får en chans o komma åt den.

Svar på tråden Är lök farligt för hundar?