• Cinna

Ådriga bröst - graviditet eller pms?

Jag har de senaste dagarna märkt en stark ökning av synliga blodådror på brösten. Det är inte små tunna "nätverk" av ådror utan det är lite större" ådror". De märks tydligt! Jag kollade för en vecka sedan och då syntes en ådra. I morse räknade jag till 6-7 mycket tydliga ådror + en del mer diffusa.

Är det någon som är/har varit gravid som känner igen detta? Jag har inte noterat detta tidigare (har iofs inte kollat så noga heller) eller är det någon som har så här innan mens kanske?

Jag har BIM 15-16 juli och har märkt av en hel del förändringar i kroppen. Förutom ådrorna har jag en hel del markanta knip i "tjejmagen", spända bröst, superömma bröstvårtor och vårtgårdar m.m. m.m.

• Svar på tråden Ådriga bröst - graviditet eller pms?
  • Cinna

Ooops! Det ska inte vara några citattecken runt ådror i andra meningen...!

• xBellax

ÄNTLIGEN nån mer än jag! Jag har oxå märkt det här med ådrorna? Har BIM den 14 Juli?!?! Mina syptomer är ganska lika dina.....
    Jag har aldrig sett dessa ådror innan... men men vi får väl se hur de går för oss... Jag har också knip i tjejmagen... hmm

• Cinna

*Håller tummarna för oss!!!*

• Åttiofem

Jag har bim 17:e och har samma lika symptom. Tuttarna ser ut som spindelnät av ådrorna och jag vet med mig att jag inte har det i vanliga fall. Inte heller vid mens. Konstant molvärk (och då menar jag konstant, dygnet runt) och tuttarna ser ut att vara gjorda av bakelit.

Hålller tummarna för alla med ådror på tuttarna!

BIM -7
  • Svanen5

I vecka 5 båda gångerna! Begreppet kanonkulor fick en annan innebörd oxå ;) Stenhårda var dom!!

• Cinna
    Svanen5 skrev 2008-07-10 09:58:03 följande:
    I vecka 5 båda gångerna! Begreppet kanonkulor fick en annan innebörd oxå ;) Stenhårda var dom!!
    Härligt att höra! Det finns hopp för oss med ådriga bröst!

Någon mer?
  • LitenBlomma

Innan jag plussade med Meja såg jag dessa ådror en gång när jag kom ur duschen. Man kan ju bli varm och få synligare ådror men det såg ut som när jag väntade Ludwig. Det kan vara ett tecken på grav!

Ludwig -020227 & Meja -080311
  • Cinna

Jag hoppas, hoppas... Mina ådror syns oavsett om jag är varm eller kall.

Alltså, FL är ju full av gravida och f.d. gravida - det måste ju finnas fler som vet!

• xBellax

ÅÅ HOPPAS HOPPAS... Jag har aldrig haft ådriga bröst innan... :)

BIM -6

• fallingstar

Jag upptäckte väldigt synliga blodkärl på höger bröst igår kväll, fick panik och trodde jag fått bröstcaner, ringde mamma och alla jag känner som har bröst (haha). Har aldrig haft det förut i hela mitt liv. Bara på övre bröstkorgen eftersom jag är rätt "tunn", men Aldrig på själv bröstet! Såg först ut som att jag hade haf ett blåmärke där som håller på att försvinna, men när jag titta närmare var det massa tydliga blodkärl! (dock inte ont i brösten eller bröstvårtorna)

Känns bra att logga in här och direkt hitta tråden jag söker efter!

Jag har BIM om 4dagar, när har ni BIM?

Svar på tråden Ådriga bröst - graviditet eller pms?