Min pappa är alkoholist...
Jag är 25 år och min pappa är 60...han har missbrukat alkohol så länge jag kan minnas...dock har jag tidigare varit för liten för att förstår. Ju äldre jag har blivit, desto mer har jag fattat och själv upplevt, och hört från folk runt omkring mig...
Jag har tre syskon, vi alla har vid ett flertal gånger ställt ultimatum, att han inte får träffa oss eller sina barnbarn osv...han har dyrt och heligt lovat att sluta, att han ska bli bättre, att han på riktigt ska bli den pappa vi alltid velat haft...
Igår var vi på en mottagning, frivillig mottagning för människor som vill bättra sig, ta tag i livet och sluta...
Han lät så övertygande, som om att han verkligen mena det han sa, att han vill sluta, med våran hjälp så klart, men ändå sluta, för att få ett värdigt liv..
Vi gick därifrån, glada faktiskt, ett beslut taget om att han ska börja med Antabus, idag....han ville hem och fundera på allt eftersom han blev "tagen på sängen", då vi ringt och tvingat dit honom...men han ville börja med tabletterna, för att visa att han kunde och ville sluta...
Igår kväll visade det sig att han var full igen...vilket betyder att han inte kan ta sin första Antabus idag...
Är fruktandvärt besviken och förbannad hur han kan sitta och ljuga rakt upp i ansiktet, för att 3 timmar senare vara onykter igen...att en vuxen människa kan vara så respektlös, mot sina egna barn, det finns inte för mig...Jag vet att han är beroende, vilket han själv förnekar, för han behöver ingen "återställare"...men det gör mig så fruktansvärt tom och kall...kan till och med känna att jag inte längre har någon pappa, då han uppenbarligen inte bryr sig om sina barn...
Har ingen fråga i den här tråden...vill mest bara försöka hitta ett sätt för mig själv att gå vidare, att antingen acceptera den han är, då hans liv snart är slut, eller hitta en lösning för mig att gå vidare, utan en pappa...