• Geena

Allergiker som tagit Rinexin???

Hej FL-vänner!

Jag har träffat på världens konstigaste läkare och jag vet inte vart jag ska ta vägen!!! Jo, jag är jätteallergiker (bl a pollen) och har "latent" astma. Jag har innan jag blev gravid tagit allt möjligt; nasonex, zyrlex, tilavist m m. Nu när jag är gravid trodde jag att man inte fick ta någon allergimedicin, men efter att jag pratat med en väninna så verkar det som om det visst finns hjälp att få. Är det någon av er som tar någon medicin??? I såfall vad?? Jag har blivit rekommenderad Rinexin - någon som tar det??? Snälla hjälp!

• Svar på tråden Allergiker som tagit Rinexin???
  • Full av förhoppning

Ja jag tar rinexin, men det hjälper bara mot nästäppa, inte klåda och nysningar. Jag tar Lomudal nässpray för det och livostin ögondroppar.... samtiliga godkända om man är gravid

• aaaa

Hej, vem var det som rekommenderade Rinexn?
    Tavegyl har jag hört ska vara det som är "okej" att ta när man är gravid/ammar. `Jag vet hur du har det och jag hoppas du får något för dina besvär, jag vågar inte ta någon allergimedecin så jag får väl skylla mig själv men det är för dj*vligt när ögonen kliar och näsan rinner det första när man vaknar
    Jag tänkte testa homeopatmedecin mot pollenallergin nu för om det hjälper så är våren/sommarn räddad
    Kram Emma

• Full av förhoppning

Emma! Du kan utan NÅGON fara ta ögondroppar och rinexin.... rinexin ger man till gravida som blir täppta i näsan av östrogenet så det är ingen som helst fara.... Alla mediciner ovan är helt godkända annars hade jag inte tagit dem, jag lovar. jag är ju till och med känd för att vara hysterisk här inne för att jag blir arg på folk som medvetet äter brieost fastän det kan vara skadligt för barnet
    =)
    Om du som mamma mår jättedåligt av din allergi och inte tar någon medicin som underlättar så mår ditt barn dåligt.
    Homeopatmedicin är väl naturläkemedel, och DET däremot får man inte ta när man är gravid.
    Lycka till!!!

• aaaa

Hejsan, jag hittade en medecin jag kunde ta, dock inte homeopatmedecin.
    Håller på och testar den nu, det verkar som att den funkar,
    den medecinen kunde man ta också när man ammar, man märker ju om barnet reagerar, i form av utslag så att säga.
    Hoppas att dom hittar någon bra medecin mot allergin så man slipper oroa sig så när man är gravid.

Svar på tråden Allergiker som tagit Rinexin???