Grind till trappan
Snart dags att köpa grind till trappan. Behöver tips på vilka som är bra.
Snart dags att köpa grind till trappan. Behöver tips på vilka som är bra.
jag med!
IKEA har väl?
Det har de säkert. Funderar lite över en sådan där "grind" som rullar in sig, den är mjuk. Förstår någon vad jag menar??
det skulle varit en
Min personliga åsikt är att IKEAs grindar inte är bra. Det blir en liten kant kvar nere vid golvet som gör ONT när man slår in tårna i. Vi köpte en vanlig trägrind på babyproffsen. Kanonbra, och billig.
Vi har köpt trägrindar på Babyland, som är inställningsbara och kan dras ihop till ett dragspel så att man snyggt och lätt får bort den om man inte vill att grinden ska vara stängd, vid ngt tillfälle.
Superbra!!
Vi har även en likadan utomhus så att barnen inte kommer förbi mot poolen.
Vi har en som stänger sig själv och som man inte behöver göra hål i väggen, utan man skruvar fast den. Den sitter som berg och känns väldigt säker. En nackdel är att den är ganska smal och att det är en list nere på golvet. Men det har hittills aldrig varit några problem för det
Engla75,
Inte om man "håller rätt". Man håller ju längst ut. Dessutom är det en 2-greppsöppning på dem, vilket gör det svårt för barnen att öppna dem.
Det som är skönt är att man kan få "bort" dem om man vill och slipper ha en "bom"/stålrör som man måste kliva över/snubbla över eller som barnen snubblar över.
C
Ingen aning tror inte att den hette så, men kanske?!
Helt i trä, dragspelsfunktion, inställningsbar-varierande bredd med tanke på funktionen. Kan ta en bild om du vill?!
C
Förstår vilken du menar!
Kiddyguard är den mjuka, se inlägg nr 13