• Engla75

Grind till trappan

Snart dags att köpa grind till trappan. Behöver tips på vilka som är bra.

• Svar på tråden Grind till trappan
  • Engla75

Det har de säkert. Funderar lite över en sådan där "grind" som rullar in sig, den är mjuk. Förstår någon vad jag menar??

• BetongMorsa
    Pumanprinsen skrev 2008-07-10 14:18:05 följande:
    Jag har en från ikea.. du kan köpa den av mig
    man får inte sälja egna saker i trådarna. Risken e stor att man får en varning...*tipsar*
  • Pumanprinsen

det skulle varit en

• ängeln83
    Engla75 skrev 2008-07-10 14:16:52 följande:
    Det har de säkert. Funderar lite över en sådan där "grind" som rullar in sig, den är mjuk. Förstår någon vad jag menar??
    Den har vi, och är super nöjda.
    ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
  • Engla75
    ängeln83 skrev 2008-07-10 21:03:33 följande:
    Den har vi, och är super nöjda.
    Vad heter den och var har ni köpt den??
  • ängeln83
    Engla75 skrev 2008-07-10 21:54:49 följande:
    Vad heter den och var har ni köpt den??
    Vi köpte våran hos 1klass, eller om det var Babyproffsen, och den heter Kiddyguard.
  • Nocia

Min personliga åsikt är att IKEAs grindar inte är bra. Det blir en liten kant kvar nere vid golvet som gör ONT när man slår in tårna i. Vi köpte en vanlig trägrind på babyproffsen. Kanonbra, och billig.

• Engla75
    Nocia skrev 2008-07-11 08:21:47 följande:
    Min personliga åsikt är att IKEAs grindar inte är bra. Det blir en liten kant kvar nere vid golvet som gör ONT när man slår in tårna i. Vi köpte en vanlig trägrind på babyproffsen. Kanonbra, och billig.
    Tänkte också på det, vill undvika slå i fötterna eller i värsta fall snubbla över den där kanten...
  • Engla75
    ängeln83 skrev 2008-07-11 08:19:04 följande:
    Vi köpte våran hos 1klass, eller om det var Babyproffsen, och den heter Kiddyguard.
    Tack! Skrattande
  • ängeln83

Denna är det vi har:
    P1030523.JPG

• Ciccilionaa

Vi har köpt trägrindar på Babyland, som är inställningsbara och kan dras ihop till ett dragspel så att man snyggt och lätt får bort den om man inte vill att grinden ska vara stängd, vid ngt tillfälle.

Superbra!!

Vi har även en likadan utomhus så att barnen inte kommer förbi mot poolen.

• Engla75
    Ciccilionaa skrev 2008-07-11 08:44:01 följande:
    Vi har köpt trägrindar på Babyland, som är inställningsbara och kan dras ihop till ett dragspel så att man snyggt och lätt får bort den om man inte vill att grinden ska vara stängd, vid ngt tillfälle.Superbra!!Vi har även en likadan utomhus så att barnen inte kommer förbi mot poolen.
    Klämmer man sig inte lätt på dem när man drar ihop dem?
  • ALisaE

Vi har en som stänger sig själv och som man inte behöver göra hål i väggen, utan man skruvar fast den. Den sitter som berg och känns väldigt säker. En nackdel är att den är ganska smal och att det är en list nere på golvet. Men det har hittills aldrig varit några problem för det

• Ciccilionaa

Engla75,
    Inte om man "håller rätt". Man håller ju längst ut. Dessutom är det en 2-greppsöppning på dem, vilket gör det svårt för barnen att öppna dem.
    Det som är skönt är att man kan få "bort" dem om man vill och slipper ha en "bom"/stålrör som man måste kliva över/snubbla över eller som barnen snubblar över.

C

• Engla75
    Ciccilionaa skrev 2008-07-11 10:20:15 följande:
    Det som är skönt är att man kan få "bort" dem om man vill och slipper ha en "bom"/stålrör som man måste kliva över/snubbla över eller som barnen snubblar över.C
    Det har väl inte Kiddyguard heller?
  • Ciccilionaa

Ingen aning tror inte att den hette så, men kanske?!
    Helt i trä, dragspelsfunktion, inställningsbar-varierande bredd med tanke på funktionen. Kan ta en bild om du vill?!

C

• Engla75

Förstår vilken du menar! Glad

Kiddyguard är den mjuka, se inlägg nr 13

Svar på tråden Grind till trappan