• Krabbolina

jordgetingar

Idag när jag gick en runda i trädgården upptäckte jag ett hål i marken och därifrån kom getingar. Antar nu att det är ett jordgetingbo.
    Någon som vet hur man blir av med det? Inte skoj att ha det i trädgården då jag är rädd att man råkar trampa igenom deras bo och bli stucken av dessa aggressiva getingar.

• Svar på tråden jordgetingar
  • veera

Bin så tycker inte om doften av bittermandelolja, men jag vet inte om det har funkar även mot jordgetingar. Fundersam
    Du kan ju alltid testa med att droppa bittermandelolja på en tygbit eller ett papper och försöka pilla ner trasan i getingboet.

Saepe creat molles aspera spina rosas
  • Karro1

Ring anticimex. Det har jag hört flera som gjort för att ta bort jordgetingbon. Låter lite läskigt att ge sig på det själv, annars går det väl kanske att elda upp?

• Krabbolina
    Karro1 skrev 2008-07-11 21:58:58 följande:
    Ring anticimex. Det har jag hört flera som gjort för att ta bort jordgetingbon. Låter lite läskigt att ge sig på det själv, annars går det väl kanske att elda upp?
    vanligt getingbo i typ taket har min man tagit bort själv. Men jordgetingbo är nog lite klurigare.
Svar på tråden jordgetingar