• Bebben

Vanish fläckborttagning, huden????

Vad sjutton - Jag tvättade nyss barnkläder för hand som fått fläckar. Hade på lite Vanish, ni vet från den rosa burken. Vips så var fläckarna borta och jag sköljde bort från plaggen och händerna tvättade jag rejält efteråt.

Men så läste jag nu på varningstexten (hmm smanrt att läsa efter man använt produkten), men där står det att vid kontakt med huden ska man skölja omedelbart och uppsöka läkare??!!! Är det sant??? Jag har ju tvättat flera ggr för hand och använt Vanish. Är jag skadad nu??? Eller vad menar de att en läkare kan göra?

• Svar på tråden Vanish fläckborttagning, huden????
  • Andaloal

Tror det inte är nån faraså länge man tvättar av annat om de ligger på å fräter som mitt vanish i vätskeform. Fick på mig en droppe en gång som jag märkte då de började bräna i skinnet försvann då jag tvättade av men det är nog ett frätande/starkt medel.

Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
  • Bebben

Jag ringde giftcentralen. De råd de hade var att skölja av ordentligt. Men fy sjutton att ha ett sånt råd på en produkt. Om det är så farligt borde det ju stå mycket större text än så.

De rekommenderade mig att ringa kemikalieinspektionen. Tydligen skriver de såna råd för att slippa ifrån allt ansvar. Hmm.

Just nu pirrar det bara i händerna. Så det är säkert frätande på huden. Men inte så farligt att jag borde uppsöka läkare enligt upplysningen.

Svar på tråden Vanish fläckborttagning, huden????