• Mollan85

Kleopatra stranden i Alanya med barn?

Hej!

Någon som varit i Alanya med små barn? Hur är staden, är det bara fest nu under hög säsong?=/
    Har hört att stranden kleopatra inte alls är bra för barn. Att det är väldigt stenig och att det blir djupt snabbt?
    Vi har redan bokat resan, men känns skönt att veta vad man har att vänta sig.

Tacksam för svar=)

• Svar på tråden Kleopatra stranden i Alanya med barn?
  • elinvd

Jag va där för några år sen.
    Vi va på Kleopatra stranden mest. Men som folk sagt till dig; det är ingen sandstrand, bara stenar. Och bara två tre meter ut i vattnet får du svårt att bottna.
    Östra stranden, stränderna är delade av en stor klippa, är mer barnvänlig. Inte fullt lika mycket sten och du måste gå låååångt ut i vattnet för att det ska bli djupt.

Don't let other people determine your future
  • Freiya

japp där var vi. stenigt utav bara fan! inget kul alls. det va inga små stenar direkt, snarare stenbumlingar.. vi var mest vid poolen.
    men det fanns en strand längre bort och den var bättre, men det va en bra bit dit så vi va bara där en gång eller nåt.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • mia maria

Jag var i Alanya förra året, i mitten av aug, med då 3-årige sonen.
    Vi var bara till stranden (Kleopatra) två gånger, för sonen tyckte inte om saltvattnet utan föredrog poolen!
    Visst; stranden är inte barnvänlig, det gick dessutom kraftiga vågor när vi var där, så man hade problem som vuxen att stå på benen, men vi var i en hel del iaf, jag fick ju hålla i sonen, od et var inga problem.
    Däremot lekte han ju på stranden, o det trivdes han ju med - det var just när man skulle i o bada som man fick vara med honom.

F.ö så upplevde inte jag alls Alanya som stökigt, utan vi hade en lugn o skön semester Var ut o åt på kvällarna, o märkte aldrig av ngt nattliv - men å andra sidan så gick ju vi hem till hotellet o la oss vid den tiden som partyfolket gick ut, så det är väl inte så konstigt att man inte märkte av nå't festande

Ni kommer säkert att få en underbar semester!

• C Karlsson

hmm, det beror på VART på klepoartastranden du är...om man går längre bort från borgen finns det sandstrand, borta vid migros & palm beach så det finns faktiskt sandstrand på kleopatra sidan oxå!
    Men som sagt blir det djupt fort...

elinvd skrev 2008-07-10 20:21:20 följande:
    Jag va där för några år sen.Vi va på Kleopatra stranden mest. Men som folk sagt till dig; det är ingen sandstrand, bara stenar. Och bara två tre meter ut i vattnet får du svårt att bottna.Östra stranden, stränderna är delade av en stor klippa, är mer barnvänlig. Inte fullt lika mycket sten och du måste gå låååångt ut i vattnet för att det ska bli djupt.
  • mia maria
    C Karlsson skrev 2008-07-11 10:18:33 följande:
    hmm, det beror på VART på klepoartastranden du är...om man går längre bort från borgen finns det sandstrand, borta vid migros & palm beach så det finns faktiskt sandstrand på kleopatra sidan oxå!Men som sagt blir det djupt fort...
    Ja där vi var så var det ju sandstrand på Kleopatra, men har för mig att det var nå't klippblock (?) på nå't ställe i vattnet, men det var inga problem.
    Det "värsta" var vågorna, o att det blev djupt fort, men å andra sidan så är man ju med sitt barn hur som helst, så jag höll i honom o då gick det bra.
    Men själva stranden var ju superfin - har nog nå'n bild i mitt galleri.
  • Mollan85

tack för alla tips=)
    men man ska alltså satsa på att gå till den sidan av stranden där inte borgen e?=)
    den östra stranden, ska tydligen vara bättre? Kan man ta sig dit enkelt med buss från centrala alanya?hur lång tid tar det och vad kostar det? ingen koll på priser alls i turkiet.

• mia maria
    Mollan85 skrev 2008-07-11 12:35:11 följande:
    tack för alla tips=) men man ska alltså satsa på att gå till den sidan av stranden där inte borgen e?=)den östra stranden, ska tydligen vara bättre? Kan man ta sig dit enkelt med buss från centrala alanya?hur lång tid tar det och vad kostar det? ingen koll på priser alls i turkiet.
    Det är gångavstånd vad jag vet, det är det iaf till den västra stranden, dvs Kleopatra. Var aldrig till den östra när vi var där, men jag tror inte man behöver ta buss iaf.
Svar på tråden Kleopatra stranden i Alanya med barn?