Eldo skrev 2008-07-10 23:15:09 följande:
Berätta gärna mer om hur en link fungerar!Sonen har också glasögon och hans öron har svårt att bära upp både glasögonen och happarna. Hans brosk i öronen är inte hårt som det ska vara utan väldigt mjukt.
Det är ju en portabel slinga, en liten tillsats till happarna, sitter längst ner på den; Perfekt när man inte är inne i ett rum med slinga i, eller när man cyklar, åker bil, är ute och leker, tar ridlektioner, har kabaré i skolan osv..
Jag sufflerar även vid lekar med andra barn, så han vet vad som ska ske, ifall han itne hänger med riktigt.

Lite fusk är tillåtet
I skolan så skickas linken runt på fredagsring när alla berättar nåt om veckan som gått, då får även lillebror höra, den fungerar därmed även som deras "talarpinne"

Enbart den som har micen får prata.
Älskar helt enkelt min (lillebrors) link.

o att han nu får på båda sidor blir ju betydligt bättre för honom än när han bara hör med den på ena örat.
Lillebror har både happar och glasögon, det fungerar faktiskt bra, vilket jag inte trodde det skulle göra före han fick glasögonen (varför ska man hela tiden förutsätta att det blir problem??) Han har små öron, men med hans små happar så får skalmarna plats även de.