• velmajan

HJÄLP! Kod till resväska - hur gör man?

Har två samsoniteresväskor med kod (man klickar ner dragkedjan) och jag har glömt koderna till båda. Har för mig att man kan ändra koderna, men hur gör man??
    Typiskt att komma på detta nu, när man åker tidigt, tidigt imorgon...

• Svar på tråden HJÄLP! Kod till resväska - hur gör man?
  • CharlieF

Är väskorna öppna? På insidan av låset finns en röd plupp/spak som du ändrar läge på, sen sätter in den nya koden och sen sätter tillbaka pluppen.
    Tidigare har jag sålt samsonite och då funkade det så ialla fall. men om väskan är stängd måste du komma på koden alternativt "låsa upp" koden med en speciell Samsonite-nyckel som finns hos återförsäljare.
    Lycka till!

• velmajan

Tack för tipset!!!! Har ändrat på ena väskan (där kunde jag den intelligenta koden; 000...). Den andra väskan är oxå samsonite, men kabinväska (tror jag) och där finns ingen röd knapp på insidan, utan en "grop" på utsidan, antar att man ska trycka in den - men jag vet inte hur det fungerar och där kan jag inte den koden som väskan har idag...

• humbela giz what ever u call me

123? kanske dumt å testa

• velmajan

123... tänk om det var så lätt... inser oxå nu att man inte kan låsa väskan om man inte har rätt kod inställd... tala om säkerhet!

• BejbyBoo

Det där hände mig på en resa en gång, med min samsonite kabinväska. Fick spendera en bra stund med att gå igenom alla kodalternativ: 000, 001, 002, 003.... Hittade till slut den rätta kombinationen på 738...
    Fot i munnnen

Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • vackrastarflow

jag brukar använda riktnumret

Svar på tråden HJÄLP! Kod till resväska - hur gör man?