• m00nfl0wer

Adressändring, 3åring. Snabba svar!

Måste man adressändra en 3åring?

Jag minns inte hur jag gjorde sist. Jag adressändrar via adressandring.se.

Har ensam vårdnad om min dotter. Och man kan inte skriva adressändring för ett barn under 16år via websidan.

Följer inte hon bara med när jag som vårdnadshavare flyttar?

• Svar på tråden Adressändring, 3åring. Snabba svar!
  • Låtten

Vi skrev våran dotter som är 9mån som medflyttare på adressändring på webben..och det fungerade fint

• m00nfl0wer

Okay. Jag läste i "frågor och svar" att man inte ska/får göra det. Hmm. Knasigt. Tack för ditt svar

Låtten skrev 2008-07-10 22:16:35 följande:
    Vi skrev våran dotter som är 9mån som medflyttare på adressändring på webben..och det fungerade fint
  • m00nfl0wer

Jag skriver med min dotter. Så får vi se.

• maruttan

Om du skriver med ett barn under 16 år så måste du ha båda vårdnadshavarnas underskrifter.

• ALisaE

Vi skrev med båda barnen, en var 3 år och den andra några veckor.

• m00nfl0wer

Står högst upp att jag har ensam vårdnad.

maruttan skrev 2008-07-10 22:22:05 följande:
    Om du skriver med ett barn under 16 år så måste du ha båda vårdnadshavarnas underskrifter.
  • maruttan

Kopierat från adressändrings hemsida:

"# Hur gör jag eftersändning för minderårigt barn?
    Eftersändning för minderårigt barn under 16 år kan inte göras via webbplatsen. Istället ska vår kundtjänst kontaktas för beställning och kontroll kring sådan beställning, tel 020-97 98 99."

• Låtten
    Svar på #7
    Jag gjorde det för mindre än en månads sedan, inga problem alls ju
  • m00nfl0wer

Precis, det jag läste. Men eftersom att det funkat för andra så tänker jag testa. Och jag minns inte hur jag gjorde sist. Kan ju säga att jag inte visste.

maruttan skrev 2008-07-10 22:24:07 följande:
    Kopierat från adressändrings hemsida:"# Hur gör jag eftersändning för minderårigt barn?Eftersändning för minderårigt barn under 16 år kan inte göras via webbplatsen. Istället ska vår kundtjänst kontaktas för beställning och kontroll kring sådan beställning, tel 020-97 98 99."
  • ALisaE
    m00nfl0wer skrev 2008-07-10 22:26:01 följande:
    Precis, det jag läste. Men eftersom att det funkat för andra så tänker jag testa. Och jag minns inte hur jag gjorde sist. Kan ju säga att jag inte visste.
    Precis. Testa och om det inte går så ringer du dit. Jag har då inte ens läst den texten och vi flyttade i februari.
Svar på tråden Adressändring, 3åring. Snabba svar!