• Längtarflickan

Frödinge ostkaka? OK????

Jag är jäkligt suge på ostkaka hela tiden...
    jag hoppas att det är ok att äta slog det mig
    det står inte om det är högpastoriserat eller inte!!!
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Frödinge ostkaka? OK????
  • xenaa

är den pasöriserad så är de ok om det stå det.

men jag tror det är ok att äta den

♥Leo 2oo7-o6-22♥
  • Michisen

Varför i hela fridens namn skulle det inte vara okej att äta Frödinge Ostkaka?
    Den innehåller till att börja med inte ost!

Såvida du inte är nötallergiker, glutenintolerant eller laktosintolerant kan du äta den tills du tuppar av!

Mjölk, ägg, grädde, vetemjöl, socker, mjölksocker, sötmandel, vetestärkelse, konserveringsmedel: sorbinsyra, bittermandel, kalciumklorid, ostlöpe.

Kan innehålla spår av nötter.

• Lena

ostkaka är tillagad och tillagat är alltid okej om det inte är insjöfisk.

• xenaa
    Michisen skrev 2008-07-10 23:08:16 följande:
    Varför i hela fridens namn skulle det inte vara okej att äta Frödinge Ostkaka?Den innehåller till att börja med inte ost!Såvida du inte är nötallergiker, glutenintolerant eller laktosintolerant kan du äta den tills du tuppar av! Mjölk, ägg, grädde, vetemjöl, socker, mjölksocker, sötmandel, vetestärkelse, konserveringsmedel: sorbinsyra, bittermandel, kalciumklorid, ostlöpe. Kan innehålla spår av nötter.
    Hahaha där ser man. och var ändå inne på deras hemsida och läste innehållsförteckningen haha

Ja tS du kan äta ostkakan utan problem.
    ♥Leo 2oo7-o6-22♥
  • Michisen
    xenaa skrev 2008-07-10 23:13:14 följande:
    Hahaha där ser man. och var ändå inne på deras hemsida och läste innehållsförteckningen hahaJa tS du kan äta ostkakan utan problem.
    Jag antar att man stirrar sig blind på OSTkaka, men vanlig hårdost och bredbar ost och mjukost är ju också helt okej att äta. Det är ju mögelostar som är farliga...
    Och de är inte heller farliga om de är upphettade över 70 grader, så att de bubblar.

Slappna av TS - ät ostkaka och njut!
  • Michisen

Så då lägger jag till ett: ÄT INTE MÖGLIG OSTKAKA!

Fast det rådet behöver du nog inte!

• Lotlas
    Michisen skrev 2008-07-10 23:34:35 följande:
    Så då lägger jag till ett: ÄT INTE MÖGLIG OSTKAKA!Fast det rådet behöver du nog inte!
  • La Lola
    Michisen skrev 2008-07-10 23:34:35 följande:
    Så då lägger jag till ett: ÄT INTE MÖGLIG OSTKAKA!Fast det rådet behöver du nog inte!
    Fast...mögel är å andra sidan inte fosterskadande...
    //Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • Anemia

La Lola skrev 2008-07-11 00:29:28 följande:

Okej, då ska jag genast ta och lagra en ostkaka och se om det är lika gott :-S
  • La Lola
    Anemia skrev 2008-07-11 00:31:31 följande:
    La Lola skrev 2008-07-11 00:29:28 följande:Okej, då ska jag genast ta och lagra en ostkaka och se om det är lika gott :-S
    Knappast.
    Ostkaka är ju inte ens gott i vanliga fall.
    //Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • Anemia

Gott som bara den! bra snabblunch på jobbet med!

• Michisen
    La Lola skrev 2008-07-11 00:29:28 följande:
    Nä, men jäkligt äckligt att äta.
    Som sagt - troligen inte ett tips som TS behöver. Vad gäller den omöglade ostkakans godhet eller icke gäller smaken är som baken och är svårdiskuterat!
Svar på tråden Frödinge ostkaka? OK????