vart köper ni era snygga gardiner?
vart kan ja hitta snygga och morderna gardiner!?!?
ja har nog kollat alla affären som säljer gardiner.
finns de nån bra internet sida kanske??
tack!
vart kan ja hitta snygga och morderna gardiner!?!?
ja har nog kollat alla affären som säljer gardiner.
finns de nån bra internet sida kanske??
tack!
Hm. Snygga och moderna gardiner.
Vilken färg och stil menar du då?
Panelgardiner? Vanliga?
...men i vart fall.
Våra gardiner kommer från Rusta, IKEA och Åhléns. Inget konstigare än så. Sen vet jag ju inte om du tycker att just våra gardiner är snygga och moderna, för jag vet inte riktigt vad du menar med det?
panellgardiner.. de tycker ja bäst om. :)
Jag syr dem själv, köper tyg i diverse butiker.
Jag syr också själv. Det är jättekul, och man kan göra dem mer personliga.
På indiska har ja köpt mina snygga gardiner.
Jotex
Jag har köpt våra gardiner lite över allt - IKEA, Åhlens, Hemtex, KidTextil, Jotex, Ellos, köper även tyg & syr egna gardiner.
Nästan alla gardiner vi har kommer från Himla, har både hissgardiner och vanliga längder. Har köpt på mig under åren då Himlas textiler känns tidlösa och alltid moderna. De sista jag handlade kommer från webbutiken likasom.com
Om jag ska handla metervara och sy själv beställer jag oftast från stoffstil.se
Syr egna gardiner och bara kappor i design tyg. Tex småbus Tiny (som alla små barn) Moln Gunilla Axén och så Marimekko men absolut inte Unikko (Den traditionella med blommor) Har köpt många gardiner som jag aldrig haft uppe mer än över en kväll. Tycker att man tröttnar så lätt på mönster som man köper på IKEA, Hemtex å allt vad det är. Vet inte varför men kanske än design tyger lite mer välarbetade och jag tröttnar inte. Och så kostar det inte så mkt heller eftersom det räcker att köpa typ 60 cm till varje kappa man har. Det är verkjligen mitt tips marimekko!
Jag har köpt flera av mina panellängder och övriga gardiner i våran lokala affär. De har ett sånt bra urval på färdiga gardiner, tyger och andra textiler til hemmet. http://www.textil-huset.se/
Dessutom har jag köpt paneler på Hemtex. och nu sist i Ge-Kås i Ullared. Måste säga att urvalet på enfärgade panellängder var jättebra där.
Tycker det är svårt att hitta sådana gardiner jag vill ha. Jag tycker urvalet är botten.
Och då jag har köpt tyg så ligger de bara.
Kanske köper jag för långa och så måste jag hålla på och måtta, Sen blir det bök bara att lägga upp dem och sy skåror/kanaler,
Sen blir det inte av, och så hittar jag inte tillbehöret med hakningsgrejerna, och jag har ingen lust att sätta upp dem bara i stången (Dessutom kan gardinstången föra med sig problem om själva själva medarna sitter i vägen!)
Jag har problem med gardiner!
även om alla säger att det är busenkelt.
Alla affärer har dessutom panelgardiner jämt.
Jag har gjort felköp nu. Vill ha vanliga, men det finns ju inte längre!
Kan varmt rekommendera att köpa på auktion på tradera! Finns både helt nya och begagnade att få tag på där... har gjort en hel del gardinaffärer själv på detta vis, som både säljare och köpare.
Sen finns ju alltid textilboden.se
Mairo....
mina gardiner är köpta på KidTextil och IKEA
Jag köper gardiner från Indiska, Åhlens, Mairo och Ikea.
om du gillar "new england"-stilen eller Karin Mannerståls/Mairo´s tyger så kan du kolla www.innegm.se för där kan du beställa i det tyg du vill och dem syr upp efter dina önskemål.
Kid hemtextil har kanongardiner. Färdigsydda så man slipper sy nånting. Finns även på nätet. www.kidhemtextil.se/