Callina skrev 2008-07-11 10:35:51 följande:
Som jag förstår det ska man, om man bara dricker, dricka 4 påsar om dagen. Och då ev ersätta en påse med 2 bars tex Jag har testat cambridge en gång för ett år sedan. Effektivt med lite för plågsamt, jag klarade det inte fysiskt, fick en väldig huvudvärk. Det försvann 6 kg på en vecka iom ketos. Men inte en gång till. Tänkte köra till att börja med 1 vecka nu, får se vad som hänt på vågen efter en vecka om jag ska börja kombinera eller fortsätta.FruMansour: Du har alltså kört eller kör modifast just nu?
Jag ska ju som sagt göra en GastricBypass operation och då måste man leva på Modifast i 2 veckor innan operation. Det är dock ett tag kvar för mig men jag köpte hem MOdifast för att se hur plågsamt det ska komma bli. Det gick ganska bra. Jag hade dock bars hemma också då jag tycker att det är som jobbigast på kvällen. Då är det lite lyxigt att sitta med 2 bars framför tvn istället för en shaker med sörja.
Jag körde dock inte slaviskt utan kunde äta en sallad till middag eller så. Var dock noga med kalorierna. Sen hade jag alltid PepsiMax hemma som jag bäljde i mig om jag blev hungrig. Gott och näst intill inga kalorier. Så jag visste att jag kunde dricka den emellan måltiderna om det krisade. Hade dessutom bubbelvatten hemma eftersom det känns som man blir mer mätt av kolsyrat vatten.
Den här gången köpte jag Nutrilett men de är lika bra (om inte lite lite lite bättre). Köpte choklad och den är supergod. Smakar som om det är lite banan med också men det är det tydligen inte.
Började idag med det (efter ett uppehåll på 2 veckor från Modifast).